IPv4 subnetting

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
221
Hallo,

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik moet subnetten. Voor een schoolopdracht moet ik een IPv4 address scheme maken, maar ik kan nergens vinden hoe dit moet? Iemand die kan helpen?
 
Hoezo kun je dit nergens vinden? Als ik op subnetten zoek krijg ik meer dan voldoende hits in Google.
 
Geef al een hele tijd les en voor wat jij vraagt zijn er maar twee scenario´s. Of je hebt uitleg gehad op school en kunt deze als basis gebruiken. Verder natuurlijk voldoende informatie te vinden in de Cisco boeken of via Bing/Yahoo/Google. Het andere scenario is dat je inderdaad zonder al te veel informatie het zelf moet uitzoeken. Het zoeken zelf is dan onderdeel van de opdracht. Gezien het feit dat de meeste leerlingen subnetten behoorlijk lastig vinden gok ik in dit geval op het eerste scenario.

Kort samengevat. Als jij aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd, dan willen wij je best wel een hint geven.
 
Dit is inderdaad op school uitgelegd, daar ik een hele tijd ziek ben geweest. We hebben nu een opdracht gekregen voor in de vakantie waar we dus een nummerplan moeten maken, waar ik met de informatie van Google, YouTube niet verder kom.
Blijkbaar snapt uit de klas ook niemand het om mij op weg te kunnen helpen.
 
En het kwam niet in je op om vóór de vakantie de leerkracht om hulp te vragen? Het grootste probleem is dat jouw vraag onvolledig is. En Internet staat werkelijk vol informatie over subnetten, ANDing, routing enz.

Ik wil je best helpen, maar ik ga niet jouw huiswerk maken.
 
Omdat ik tot de vakantie ziek was :p
Maar het gaat om een nummerplan maken niet om subnetten, misschien verkeerd geformuleerd
 
Ja, nog steeds. Kun je de volledige vraag opschrijven?

En e-mail werkt toch ook als je ziek bent?
 
Geloof er helemaal niks van. Nummerplan is redelijk eenvoudig te maken. Kwestie van gezond verstand gebruiken. Dus letterlijk niemand die dit begrijpt en jou per email/skype/fax/postduif/telefoon/whatsapp/persoonlijk enige uitleg kan geven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan