is dit een goede pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

fs1979

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb een pc samengesteld aan de hand van onderstaande componenten. Het enige wat ik ermee doe is internetten, youtube filmpjes kijken, autocad tekenen, outlook, film (firewire) inlezen en bewerken. Dus geen gamers pc. Is deze samenstelling aan te bevelen? Of is dit een beetje overdreven?

Moederbord Asus 775 P5P43TD PRO
Geheugen Kingston 4Gb DDR3/1333MHz
grafische kaart HIS ATI HD 4670 iSilence 1024
processor Intel Core2Quad Q8300 2.50/BOX
harde schijf Samsung 500GB HD502HJ 16/S 7200tpm 16Mb
CD/DVD brander Samsung SHS223C 22x S/
DVD speler Samsung 16x/48x S/
voeding 500W Thermaltake
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64bit OEM

alvast bedankt voor de reactie.
 
Goedemiddag,

Denk dat het voor jou doel een goede pc is maar voor cad tekenen is een nvidia kaart denk ik beter althans dat heb ik altijd begrepen maar kan het mis hebben
 
Je kiest een socket (processor, moederbord) die afgeschreven is door Intel. Voor deze serie (de 775 dus) worden geen nieuwe processors meer gemaakt. De nieuwe zijn i5 en i7. De i5 zit ongeveer wel in dezelfde prijsklasse maar presteert beter.

Grafische kaart zou ik voor de ATI Radeon HD4770 gaan, kost niet veel meer dan een 4670, maar is veel beter. Meer bang for the bucks dus, maar het is niet noodzakelijk.

Voeding is nog te doen, maar wat ik me wel afvraag: hoe zit het met de koeling? Je pakt een passief gekoelde (= zonder fan) videokaart, hoe zit het met de airflow in de kast dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan