• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is een werkmap in Excel beperkt aan geheugen of onbeperkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
155
Hallo,

Heb in Excel een databank gemaakt wat er zou moeten voor doorgaan (beperkte kennis van Excel).
Vervolgens heb ik een werkmap gemaakt met verschillende werkbladen waar een keuze wordt gemaakt uit enkele parameters en volgens deze parameters gaan er gegevens vanuit de databank opgehaald worden ( de databank wordt eigenlijk in ieder werkmap gekopieerd bij openen van de wekmap)
Alles werkte prima enkel dat ik nu het probleem krijg dat de laatste opmaken niet meer worden opgeslagen.

Vraag: is er een beperking van geheugen (grote) per werkmap?
Momenteel is 1 werkblad 32.2 MB
Zo ja als dit het probleem is er een mogelijkheid om dit te omzeilen of het geheugen per werkmap op te voeren?
Indien niet, wat zou eventueel het probleem kunnen zijn, en of heeft iemand raad of suggesties.
Bedankt.
Gr
wimski
 
Er is geen beperking van geheugen en/of grootte van je werkmap.

Een excel bestand van 32 MB is waanzinnig groot. Hoogstwaarschijnlijk heb je verschillende lettertypes of veel verschillende kleuren gebruikt. Probeer dit te beperken.

Groet,

Joske
 
Of heb je misschien veel plaatjes in gezet?
 
Klopt, heb er al aangedacht om in access te gaan maar heb nooit met access gewerkt daarmee.
Er is dus geen manier om de opmaak te behouden. Heb inderdaad veel opmaak gebruikt, zijn vaste lijsten die vervolgens uit deze Excel getrokken worden.
gr
 
Nee geen plaatjes enkel gegevens (veel matrix, zoeken,vergelijken,...)
 
Ik weet niet of dit mogelijk is maar dit zou wel helpen denk ik.
Heb 4 databanken die ik kopieer naar mijn werkmap, met bepaalde formules (zoeken, als of,..) lukt het mij ook dat de gegevens rechtsreeks worden gezocht over werkmappen heen.
Maar heb enkele zoekfuncties die aan 4 voorwaarden moeten voldoen.
Als ik deze formule maak zodat hij dit vindt over werkmappen heen moeten de betreffende werkmappen (databank) geopend zijn (indien deze niet geopend zijn lukt het niet.)

Weet niet of dit een oplossing kan zijn als het zou lukken of mogelijk zou zijn om een formule te maken met 4 voorwaarden zonder dat ik de databank moet kopiëren?
Gr
 
( de databank wordt eigenlijk in ieder werkmap gekopieerd bij openen van de wekmap)
Oei, dat is belastend. Mss moet je eens naar draaitabellen kijken. En een voorbeeldje van je applicatie is wel handig. Met een paar records kan al voldoende zijn.
 
Daar heb ik nog geen kaas van gegeten hoe of … ik een draaitabel zou kunnen gebruiken.
Probleem is ook dat ik geen voorbeeld ge-upload krijg voor helpmij is te zwaar.
Ik heb al eens geprobeerd een verkleinde versie te maken als voorbeeld maar dat werkt niet ik moet altijd belangrijke delen weg laten en dan heb je ook geen totaal overzicht.
gr
 
Een database heeft helemaal geen opmaak nodig (heeft dat ook niet in Access).

Beperk opmaak tot een werkblad dat als userinterface dient; en vermijd die zelfs door gebruik te maken van een userform.

Veel formules zijn overbodig voor gegevens die bijv. slechts één keer per jaar worden gewijzigd (datum); dat kan veel eenvouidger/sneller met een macro.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik die voorbeelden van macro's vinden?
Dan kan ik eens starten met de eenvoudigste misschien geraak ik er dan wel.
gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan