Is het mogelijk al je geinstalleerde software na een herstel opnieuw te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Bestaat er een programma of een manier waarmee je in een keer al je verwijderde software na een herstel opnieuw er op te zetten?
 
Alleen de cd's of dvd's pakken of de installatiebestanden zoeken van die software en opnieuw installeren.

Maak in het vervolg een image als alles goed draait, kun je gebruiken.
 
Niet betaalde software.
Wel algemene programma's zoals Java, Dropbox, Flash Player etc., via www.ninite.com (gewoon aanvinken wat je wilt en dan Download installer downloaden en draaien).

Tijs.
 
Omdat ik Windows niet meer kan updaten ben ik van plan een refresh te doen maar heb weinig zin om alle software opnieuw te installeren.
Maar hier is dus niks aan te doen als ik het goed begrijp?
 
Zorg dat deze installatie weer goed wordt, kijk via de logboeken wat de problemen zijn en verhelp dat.
 
Alleen een kloon van de harde schijf, wanneer deze goed werkt, zorgt voor een complete en functionerende installatie. Windows moet dan alleen de opstartsector even aanpassen met de installatie DVD.

Voor de Updates die het niet doen, kan je een tool van Microsoft draaien die op belangrijke punten nagaat wat het probleem zou kunnen zijn. Een enkele update die niet wil lukken kan trouwens handmatig gedownload worden vanaf hun site. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/what-is-the-system-update-readiness-tool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan