iso bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Ik heb diverse iso bestanden op mijn computer staan.
Deze iso bestanden zien er uit als rar bestandjes, teminste het pictogram ziet er uit als een rar bestand ondanks er .iso achter het bestandje staat.

Ik vind dit nogal verwarrend.
Hoe krijg ik het standaard iso pictogram weer terug?
 
Een iso bestand is niets anders dan een rar bestand met 3 andere letters erachter... Wanneer je .iso veranderd in .rar kun je een iso openen met winrar. Een iso heeft niet zozeer een eigen pictogram. Lekker zo laten...
 
Dat komt waarschijnlijk omdat je een keer een ISO bestand met WinRar hebt geopent.

Als je naar dat iso bestand gaat en dan rechtermuis knop erop en dan openen met en dan kiezen voor het programma wat je gebruikt voor je ISO bestanden te openen:D Dan moet alles goed komen?

Veel succes:thumb:
 
@snijworst: Wat jij schrijft is technisch onjuist: Een .ISO bestand is niet hetzelfde als een .RAR bestand. Wél is het zo dat WinRar overweg kan met .ISO bestanden (uitpakken etc.), vandaar dat Winrar er zijn eigen WinRar icoontje bij laat zetten door Windows.

Tijs.
 
Ik wilde in Jip en Janneke-taal uitleggen waar het pictogram vandaan komt, maar je hebt gelijk... :)
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Maar wat ik me herrinder is dat ik vroeger altijd een schijfje als symbool had met iso erin.
Als ik kies voor "openen met" zie ik nergens zo'n symbool staan
 
Je kunt het icoontje wijzigen, als je dat wilt. In XP (weet niet of dat bij andere Windows-soorten ook zo werkt):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control folders -> tabblad Bestandstype -> klik op Station en kies Geavanceerd -> knop Ander pictogram. Je ziet dan waar het pictogram van een schijf vandaan komt. Kopieer de bestandsnaam waar dat pictogram in gevonden is naar het klembord (meestal C:\Windows\System32\shell32.dll). Klik enkele malen Annuleren. Zoek daarna de extensie ISO op -> klik op Geavanceerd, klik op Ander pictogram -> kies Bladeren -> Plak de bestandsnaam die je zojuist op het klembord hebt gezet en klik op Ok. Je kunt dan het schijf-icoontje gaan kiezen uit shell32.dll. Druk zo vaak Ok als nodig is.

Succes,

Tijs.
 
Als ik dit uitvoer -> : Zoek daarna de extensie ISO op -> klik op Geavanceerd, klik op Ander pictogram -> kies Bladeren -> Plak de bestandsnaam die je zojuist op het klembord hebt gezet en klik op Ok. Je kunt dan het schijf-icoontje gaan kiezen uit shell32.dll. Druk zo vaak Ok als nodig is. dan kom ik niet verder. want ik kan niet kiezen voor een ander pictogram onder geavanceerd.
 
Waar zou je de iso mee willen openen? Met welk programma?
 
Ok............

Klik 1x met rechts op dat ISO bestand
Kies voor: Openen met
Selecteer Daemon Tools
Zet een vinkje bij: dit bestand altijd enz enz
Toepassen
OK
 
Dat is jammer... :(

Dan weet ik het ook zo snel niet (heb het zojuist in mijn Windows getest, en daar kon het wel).

Je zou evt. kunnen kijken of hier wat staat dat je kunt gebruiken, dan vooral de tips van "Brink" en "jvbeardsley" op ongeveer 1/3 van de pagina.

Succes,

Tijs.
 
Ok............

Klik 1x met rechts op dat ISO bestand
Kies voor: Openen met
Selecteer Daemon Tools
Zet een vinkje bij: dit bestand altijd enz enz
Toepassen
OK


Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Error in command line
 
Dat is jammer... :(

Dan weet ik het ook zo snel niet (heb het zojuist in mijn Windows getest, en daar kon het wel).

Je zou evt. kunnen kijken of hier wat staat dat je kunt gebruiken, dan vooral de tips van "Brink" en "jvbeardsley" op ongeveer 1/3 van de pagina.

Succes,

Tijs.


Het gaat trouwens om een iso bestand van een psp spel.
Misschien dat het daarom anders werkt?
 
Weet je wel zeker dat het een ISO is dan?????

Ja, Op de psp wordt altijd een iso bestand gezet.
En de extentie is ook iso.

Zo heet het spel: Full Auto 2 Battlelines.iso

En als ik dit spel op de psp zet dan werkt het ook gewoon.

Wat ik vermoed is dat het wel een iso bestand is alleen met het plaatje (icoontje ) van rar

Maar omdat het een psp spel is kan ik het waarschijnlijk niet openen met deamontools.
 
Je moet hem niet uitpakken
Je download al een iso.
pak dan niks uit. Plaats hem in het mapje ISO.
Deze staat in je root van je PSP Zo niet. Maar hem dan even aan.:)
 
Je moet hem niet uitpakken
Je download al een iso.
pak dan niks uit. Plaats hem in het mapje ISO.
Deze staat in je root van je PSP Zo niet. Maar hem dan even aan.:)

Heb je ook helemaal gelijk in en dat doe ik ook.
Maar het is zo verwarrend als het iso zo op mijn computer binnenkomt.
Je denkt dan gelijk dat je eerst het bestand moet uitpakken met winrar terwijl dat dus niet moet.
Het gaat me dus voornamelijk om het icoontje te veranderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan