Itunes 10.01 Configuratie Assistent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowermate

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
3
Ik installleer nu itunes voor de eerste keer en er komen met de configuratie een aantal vragen naar voren die mij niet helemaal duidelijk zijnL

1. Mediabestanden zoeken. Itunes zoekt naar nummers en voegt die toe aan de itunes bibliotheek. Ik begrijp dat bestanden die ik in mijn folder music heb staan aan de itunes bibliotheek worden toegevoegd.
Vraag: blijven mijn originele bestanden dan in mijn music folder staan ? Betekent dat dan dat ik mijn muziek bestanden 2 maal op de pc heb staan (itunes bibliotheek en mijn eigen music folder) ?

2. Map itunes media bijwerken.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat nu het verschil is tussen optie 1 (ja, werk de map itunes media bij) en optie 2 (nee, ik wijzig de bestands- en mapnamen zelf).

Bij voorbaat dank voor jullie uitleg.
 
In de eerste vraag die de configuratie van iTunes je 'stelt' wordt er aangeboden om naar mediabestanden te zoeken en deze toe te voegen aan de bibliotheek van iTunes (let op! Dit is de Bibliotheek van iTunes en dus niet de map iTunes Media!). Wanneer je hiervoor kiest dan zoekt iTunes naar mediabestanden en voegt deze toe aan de Bibliotheek, maar laat deze in hun huidige map staan. De Bibliotheek van iTunes bevat in dit geval alleen maar verwijzingen naar de verschillende mappen waar je mediabestanden staan.

De tweede vraag die de iTunes configuratie je stelt gaat over het verzamelen van alle, over je hele harde schijf verspreide, mediabestanden die in je Bibliotheek worden opgenomen.
Wanneer je hiervoor kiest zullen alle mediabestanden die aan je Bibliotheek worden toegevoegd gekopieerd worden naar de map iTunes Media. Dan staan ze dus inderdaad dubbel op je harde schijf; zowel in de oorspronkelijke map, als in de map iTunes Media.
 
In de eerste vraag die de configuratie van iTunes je 'stelt' wordt er aangeboden om naar mediabestanden te zoeken en deze toe te voegen aan de bibliotheek van iTunes (let op! Dit is de Bibliotheek van iTunes en dus niet de map iTunes Media!). Wanneer je hiervoor kiest dan zoekt iTunes naar mediabestanden en voegt deze toe aan de Bibliotheek, maar laat deze in hun huidige map staan. De Bibliotheek van iTunes bevat in dit geval alleen maar verwijzingen naar de verschillende mappen waar je mediabestanden staan.

De tweede vraag die de iTunes configuratie je stelt gaat over het verzamelen van alle, over je hele harde schijf verspreide, mediabestanden die in je Bibliotheek worden opgenomen.
Wanneer je hiervoor kiest zullen alle mediabestanden die aan je Bibliotheek worden toegevoegd gekopieerd worden naar de map iTunes Media. Dan staan ze dus inderdaad dubbel op je harde schijf; zowel in de oorspronkelijke map, als in de map iTunes Media.

Bedank voor je reaktie.
Wat betreft die optie 1, begrijp ik goed dat als ik dus later muziek uit mijn bibliotheek wil verwijderen, ik dit dus eigenlijk moet doen door de de muziek uit mijn originele muziek map te verwijderen ?
Als ik dus niet niet wil dat al mijn muziek bestanden in die bibliotheek terecht komen, dan moet ik dus eigenlijk dit dus kiezen voor dat itunes ze automatisch aan de bibliotheek toevoegd, maar moet ik handmatig zelf een aantal mappen selecteren ?

Wat betreft optie 2. Wat bedoelen ze dan dat je zelf de bestands- en mapnamen kan wijzigen ?
Als ik kies vooral, werk itunes media bij, dan heb ik ze dubbel op mijn harde schijf staan, maar dat wil niemand toch ? Wat is dan het voordeel dat ze ook in je itunes media folder staan ? Kan ik dan niet beter bv. mijn filmpjes zelf verplaatsen naar die itunes media map ?
Met media bestanden worden bv. met je telefoon gemaakte filmpjes bedoelt of ook dvd bestanden die op je harde schijf staan ?

Bedankt voor je reaktie.
 
Allereerst sorry voor mijn late reactie!

Het is niet zo dat wanneer je muziek die in je iTunes bibliotheek staat wilt verwijderen, je dit moet doen door naar de map te gaan waar de muziek in staat.
Als je in iTunes namelijk voor verwijderen kiest, vraagt iTunes jou of je de muziek alleen uit de bibliotheek van iTunes wilt wissen (en dus niet van de computer af mieteren) of dat de muziek ook volledig verwijderd moet worden (wel van de pc).

Wat betreft het dubbel opslaan van muziek. Ik zal dit verduidelijken met een voorbeeld uit mijn eigen ervaring.
Als ik muziek download via Frostwire/Limewire komt dit terecht in de map [programma] downloads (dus bijv. Frostwire downloads).
Als ik deze muziek vervolgens in iTunes wil hebben ga ik in iTunes naar Bestand > Map aan bibliotheek toevoegen... en kies vervolgens de betreffende map.
Omdat ik de besproken optie aan heb staan wordt de muziek dus uit de downloads map gekopieerd naar de iTunes Media map. Nu heb ik de muziek 2 maal op mijn PC staan. Dat betekend dat ik mijn downloads map zonder gevaar voor het verwijderen van muziek gewoon kan legen.

Zo houd ik toch een schone download map, en staat mijn muziek netjes bij elkaar in de map iTunes Media. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan