Ja/Nee selectie (in formulier)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albawan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
3
Beste Mensen,

Ik ben compleet nieuw met Access 2007. Heb eerder alles altijd in Excel gedaan, maar mijn database is te groot geworden om nog langer in Excel te gebruiken. Vandaar dus dat ik nu over ben op access.

Mijn vraag gaat over het volgende;
Ik heb een formulier gemaakt voor elk record (persoon) met daarin de optie: Zal komen: ja/nee (in een selectievakje), Echter is er maar een selectievakje voor ja, geen voor nee. Zou ik dit kunnen veranderen? Zodat de beginwaarde Null is, en er dan gekozen kan worden tussen ja en nee?

Tweede vraag, Kan ik als ik een groep heb bij wie ik Ja moet invullen dit bij meerdere record tegelijkertijd doen, zoals mogelijk is in excel?

Bedankt alvast,
Dirk
 
1) Gewoon rechtermuisknop en dan zit het tussen de opties.
2) Ja, dit kan.
 
Hoi Ewergreen,

Bedankt voor je reactie. Zou je mij misschien nog wat preciezer kunnen vertellen hoe ik beide dingen kan doen? Als ik de rechtermuisknop gebruik krijg ik te zien:

Gebeurtenis opbouwen
Wijzigen in
Tabvolgorde
Knippen
Plakken, Etc...

Waar moet ik terecht?
Groet, Dirk
 
Rechtermuisknop op het selectievakje en dan moet je maar eens even bij de eigenschappen kijken.
 
Ook daar gekeken. Het enige wat ik kon vinden wat er op leek was '3 standen' heb dat aangezet, maar geeft ook geen resultaat. Voor de duidelijkheid, ik gebruik Access 2007. Enig idee?
 
Ja/Nee veld

Als je in het veld type Ja/Nee (Boolean) de tekst Ja of Nee wil zien moet je het volgende doen.
Ga naar de ontwerpweergave en klik op het betreffende veld. Kies onderin het tabblad Opzoeken en kies daar Tekstvak. Als je een andere tekst wil zien kan je dit bij de notatie intypen, b.v. Aan/Uit, Groen/Rood enz. Ja/True/Aan heeft de waarde -1 en Nee/False/Uit de waarde 0.
mvg
Hannie2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan