JaarWeek naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
beste

ik heb een test database gemaakt, ik kom er niet uit ben al iets dichterbij gekomen maar mijn kennis is beperkt op dit vlak. wil het wel graag leren.

probleem is als volgend, op mijn werk wil ik het aantal regels per dag tellen wat er uitgeleverd moet worden die week, dat ik het magazijn beter kan aansturen.
echter ons logistiek systeem daar heeft alleen de order kop een uitleverdatum en de regels een order week (bv 201732). probleem als ik naar de orderkop datum kijk en er worden regels later geleverd dan is mijn info niet juist

waar wil ik naar toe
als ik de orderregels week vergelijk met de orderregel week en bij afwijking er een datum van maak (uitgaand van midden van de week) dan is mijn info een stuk betrouwbaarder.

ik zit vechten met jaarmaand ik heb het zover dat het alleen werkt met maand maar ik krijg jaarmaand uit mijn systeem en bij overgang naar een nieuw jaar geeft het problemen als ik er alleen mand van maakBekijk bijlage test.zip
 
Volgens mij klopt jouw berekening van het weeknummer en de daarbij behorende datum niet.

Al die variabelen en het opsplitsen lijkt mij ook niet nodig. Het voorbeeld vind ik niet echt geweldig want jouw probleem zit, zoals ik het lees, in de overgang van bv 201750 naar week 2 in 2018. Waarom staan er dat niet een paar records in die dat laten zien?

Code:
Public Function VenA(jaarweek As Long, weeknummer As Long) As Date
  VenA = 7 * (weeknummer - 1) + DateSerial(Year(Date) + Abs(weeknummer < Val(Right(jaarweek, 2))), 1, 4) - Weekday(DateSerial(Year(Date) + 1, 1, 4), 2) + 3
End Function

Aanroep in de query
Code:
Woensdag: vena([PLNWKNR];[PLNWK#1])
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit geprobeerd maar ik krijg de uitkomst 16-01-5883 antwoord heb ik eerder ook al gekregen bij het proberen via vorige manier. in principe fot het programma alleen maar PLNWKNR om te zetten naar datum (woensdag) verder verwerk ik het met een if functie
 
Dan heb ik geen idee hoe je zaken toepast. Blijkbaar ben je in verschillende draadjes en mogelijk ook op meerdere fora aanwezig met dezelfde vraag?
 

Bijlagen

  • test.rar
    19,1 KB · Weergaven: 20
beste vena

bedankt voor je info, maar ik heb in de test database de week terug gezet naar alleen week maar origineel is dat ook 201732 dus jaarweek. ik has de database gemaakt met een formule die ik gevonden had.

wat ik wil is jaarweek (altijd 6 cijfers) converteren naar datum(op woensdag)

zou je me daar bij nog een keer bij kunnen helpen?

alvast bedankt, sorry voor het ongemak, ben niet duidelijk geweest
 
Laatst bewerkt:
Als je het jaar en de week weet dan is het toch niet zo moeilijk om de code aan te passen?

Code:
Public Function VenA(jaarweek As Long) As Date
  VenA = 7 * ((jaarweek Mod 100) - 1) + DateSerial(Int(jaarweek / 100), 1, 4) - Weekday(DateSerial(Int(jaarweek / 100), 1, 4), 2) + 3
End Function
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan