juiste CPU snelheid..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
146
ik heb een maand terug een P4 2,66 processor als onderdeel van een nieuwe PC aangeschaft. Nu was ik net met SiSoft Sandra Pro 2003 wat aan "het spelen" en dat gaf mij de volende vraag bij CPU gegevens staat inderdaad dat het een Intel Pentium 4 2,66 processor is maar bij het kopje daaronder "speed" geeft hij aan 2,0 Ghz. Wil dat nou zeggen dat mijn processor niet op zijn volledige snelheid draait?
 
Ja dat zou je haast denken...Je kunt het ook checken in het scherm wat je ziet als je de pc opstart. Staat het daar ook verkeerd dan even de bios kijken bij "Frequency/Voltage control" (afhankelijk van het type bios. Kijk bij de Cpu settings:
Cpu Ratio settings
Cpu Bus Vlock (mhz)
Controleer of deze op auto staan.
Verander het zonodig en kijk dan eens wat die aangeeft.
 
hij stond niet op auto maar die keuze had ik ook niet ik kon kiezen voor manual of voor 2667ghz, voor die laatste heb ik gekozen en nu geeft Si soft sandra Pro ook op 2,67. Binnen het bios gaf ie wel de waarschuwing dat de pc eerder vast kan lopen of zoiets klopt dat? of kan ik 'm gewoon op 2667 laten staan en maar eens kijken hoe het gaat hij is nu in ieder geval (uiteraard) een stuk sneller, met opstarten en beeldopbouw...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan