Kan geen back-up met Windows meer maken op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerone22

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Berichten
47
Beste,

Sinds kort kan ik geen back-up meer maken. Als ik in Windows op "Nu back-up maken" klikken doet ie niks.(zie rode pijl in screenshot1)
Ook als ik bij back-up instellingen de schijf kan selecteren waar de back-up op moet komen kan ik alleen de G: schijf (Dvd-rw-station) selecteren. Dus niet de externe harde schijf waar ik hem op wil hebben. (zie screenshot2)

Hij geeft ook aan dat ie de externe harde schijf niet kan vinden (zie rood onderstreept in screenshot1) terwijl in hetzelfde venster hij aangeeft dat ie er wel in zit.
Ook is ie gewoon te vinden bij mijn computer naast de C: schijf

Dit ging voorheen wel allemaal goed. (zon 2 maanden geleden)

Ik hoor het wel.
Bedankt,
Jeroen

backup.jpg
backup2.jpg
 
Er zijn wel vaker problemen met windows backup, zie je de externe schijf wel in de verkenner en kun je deze benaderen ? zo ja dan probeer eens het volgende, start de dos box op als administrator en voer het volgende in: chkdsk /r /f en beantwoordt de optie uitvoeren bij herstart met ja.
Dit kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen. probeer dan nog eens om een backup te maken op je externe.

Groet Jan
 
Kan het ook zijn dat er wat weinig ruimte over is? 3+ Gb is niet erg veel als je een backup wil maken...
Gooi je ook regelmatig oudere backups weg?
Kun je meer ruimte vrijmaken op je LaCie?

Dat 2e screenshot laat alleen de dvd schijf zien en dekt net de info van je externe schijf af - kan niet zien hoeveel ruimte je 2 maanden geleden had?
 
Heel apart want als je screenshot3 bekijkt zie je dat er wel genoeg ruimte is.
Of zie ik iets verkeerd?
Er stonden maar 2 backups op. Heb er 1 van weggegooid.


Ik ga zo eens de tip van Janludb proberen.
 

Bijlagen

  • backup3.jpg
    backup3.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Ik zie maar 2 screenshots (backup.jpg en backup2.jpg). Screenshot3 zie ik hier niet... ?
O. een volgend bericht...
Op de eerste staat dat er op de LaCie (E) nog 3.46 GB van de 931.26 GB beschikbaar is. Dat is weinig voor een backup en misschien tikt hij je daar wel op af...

Als je beweert dat op een 1TB harddisk 2 backups staan en er is nog 3.46G over dan is elke backup gemiddeld bijna 500G. Gaat niet passen! Maar als je er 1 hebt verwijderd moet het wel kunnen.
 
Laatst bewerkt:
:) zag hem eerst ook over het hoofd... Half terabyte vrij, moet lukken dus. Maarre, gaat dus niet (meer)?

Kun je idd chkdsk als bovenbeschreven proberen. Daarna pc uit en opnieuw opstarten voor de zekerheid...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat met chkdsk gedaan. Kan nog geen backup maken.
Hij gaf ook aan het eind aan dat de C: schijf onbeschadigd was. Of had ik die chkdsk met de externe harde schijf aan de pc moeten uitvoeren? dat heb ik niet gedaan.

Het vreemde is ook dat ie Lacie wel ziet in windows verkenner enzo.. maar er geen backup op kan maken omdat ie hem toch niet kan vinden ofzo...

Ik ben het spoor bijster!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan