Kan het bestand niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan65

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
28
Beste,

ik heb nog een oudere PC met Windows 7, en zou deze willen gebruiken om Netflix te kijken.
Vanuit Chrome lukt dit wel, maar vooral als hij nog niet zo lang aanstaat, loopt er allerlei op de achtergrond,
dat het systeem vertraagt en ervoor zorgt dat Netflix niet continue verder loopt maar met horten en stoten. Na een tijdje loopt het wel OK.
Ik wou de PC een beetje slanker maken qua programma's (Antivir), maar uninstall via de gewone weg lukt niet. De PC zegt dat het programma er niet meer opstaat,
en als ik het via het programma zelf wil uitschakelen, kan hij een bestand niet vinden.
Maar Windows heeft blijkbaar een probleem:
Als ik iets wil installeren, bvb. 7zip, kan ik het installatiebestand downloaden, en ergens opslaan, bvb. op bureaublad of D-schijf,
en ik zie het bestand dan ook staan in de verkenner.
Maar als ik dubbelklik op het bestand op het uit te voeren, krijg ik enkel een foutmelding:
"Kan het bestand D:7z1900.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw."

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Johan
 
Het installatieprogramma denkt dat het op de D-schijf staat, maar dat is waarschijnlijk niet zo.
Probeer eens via het Run-commando of command prompt om de setup op te starten...
 
Weet je zeker dat er geen \ teken na D: staat?
 
Dag, Er kan iets samenhangends zijn namelijk Windows is niet helemaal origineel met de, beveiligde systeembestanden of er zijn fouten in het bestandssysteem op de harde schijf.

Controleer Windows met de opdracht sfc /scannow en houdt de installatiebestanden gereed om in te voeren en aan te wijzen als er fouten worden gevonden.

Via Verkenner en Eigenschappen van de stations kan een schijf controle worden gedaan. Denk er aan dat u het bestandssysteem kan laten repareren maar de bij een beschadiging van de schijf aangetroffen sporen en sectoren niet, omdat dit heel lang kan duren en een partitie voorgoed onleesbaar kan maken.

Verder kan het I/O (input output) van het moederbord stuk zijn, waardoor aanvankelijk vooral de zwaardere bewerkingen niet meer lukken. Grotere programma's willen dan niet meer installeren en er komen geen ter zake doende foutmeldingen.

Afslanken is een goed idee. Gebruik hiervoor de complete lijst, die AutoRuns van Sysinternals opstelt. Als u onbekende namen zoekt op de forums in de zoekresultaten van Google, dan vindt u onnodige maar ook onveilige zaken. Bovendien verschijnen de nieuwe items sinds de laatst opgestelde lijst op groene regels. Geen certificaat hebbende of van onbekende herkomst verschijnt op rode en paarse regels.

Windows Search Service is een indexering die veel bronnen in beslag neemt, vaak even actief is en kan worden uitgeschakeld. Voor Chrome kan ik verwijzen naar dit artikel over iets vervelends dat de Software Reporter heet: https://www.ghacks.net/2018/01/20/h...are-reporter-tool-software_reporter_tool-exe/
 
@edmoor, er staat inderdaad nog een \ tussen.
Ik heb ook geprobeerd via cmd, en kan naar D: gaan en als ik daar DIR tik, krijg ik het exe bestand te zien,
maar als ik dan de naam intik, krijg ik de boodschap dat hij het niet kan vinden.
Ik kreeg net ook de boodschap dat er een Java update klaar was, en ik koos om te installeren, maar kon dit niet doen
omdat het installatiebestand niet kon gevonden worden.

Ik wou eens kijken of de schijf nog in orde was, met chkdsk via cmd,
maar kreeg de boodschap:
Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.
U dient dit programma met benodigde bevoegdheden uit te voeren.

Ik heb maar 1 gebruiker op deze PC.

Programma HDD control 2, geeft wel aan dat de schijf nog in orde is.
 
Heb je het command scherm wel gestart als Administrator?
 
Last van een virus?

Test dit eens:
Herstart het systeem eens of het dan wel zichtbaar wordt.
Als je de download direct in een D map zet ipv de root, bijv D:\Temp, zie je ze dan wel meteen?
 
cmd /admin gaf hetzelfde resultaat.

Probleem is niet dat ik de file niet kan zien, maar dat hij "niet gevonden wordt" als ik hem wil uitvoeren.
 
Er zijn mogelijk problemen met het account dus maak een nieuwe aan en natuurlijk een Administrator account. Start dan opnieuw op en niet via slaapstand of Snel opstarten stand. Snel opstarten vind je bij Energiebeheer > Extra instellingen > Het gedrag van de Aan en Uit knoppen > Instellingen weergeven die nu ontoegankelijk zijn.

Wanneer u geen account kan aanmaken moet u het register wijzigen om een Administrator account te kunnen maken met het Verborgen administrator account. Aanwijzingen hier: https://www.schoonepc.nl/windows10/...echter alleen vanuit een administratoraccount!

Een ander idee: Start op met de Windows installatie en voordat de opties voor op welke partitie komen wordt Windows misschien automatisch gerepareerd. Bovendien kan je ook op dat punt Repareren aanklikken en misschien wel de door mij genoemde opdrachten geven.
 
Ik heb hier gekeken:
https://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccounts_windows7_afstellen.html
En ik heb via de opstart DVD een nieuwe account Admin kunnen toevoegen.
Na herstarten heb ik inderdaad deze account teruggevonden en via deze account lijkt alles op het eerste
zicht wel normaal te werken, ik kan cmd opstarten als administrator, ik kan terug programma's installeren,...
Dus denk ik dat het probleem opgelost is, dank voor de help!!!
 
Mooi. Dan kan de opdracht sfc /scannow gegeven worden. Problemen door een beschadigd account komen vaker voor. Aanwijsbare oorzaken zijn; Windows update heeft een fout gemaakt in het herstellen van het gebruikersprofiel of het bestandsysteem is corrupt op het punt van deze bestanden waardoor het profiel maar gedeeltelijk geladen wordt. De oplossing voor beide heeft u al gevonden, geef nu ook schijfcontrole de kans om het bestandssysteem te controleren.
 
C:\Users\Administrator>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.
Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden en hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log.
Bijvoorbeeld C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
 
Nu een herstart en kijk of er verbetering is m.b.t. eerder genoemd probleem...
 
inderdaad, nu werkt de originele account ook terug normaal voor zover ik getest heb. Thanks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan