Kan ik iemand die mijn statistieken omzeilt achterhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pctje

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Berichten
7
Ik heb een eigen weblog, waarvan de statistieken worden weergegeven. Nu ben ik per toeval er achter gekomen, dat ik soms bezoekers heb, die niet in de statistieken worden weergegeven.

Van het bedrijf waar de statistieken "draaien", krijg ik geen antwoord (zijn gratis dus tja). Weet iemand een programma, waarmee ik die personen wél weergegeven krijg?
 
Ik heb er een teller op staan, maar die bezoekers maken blijkbaar gebruik van een programma om mijn statistieken te omzeilen, dan moet er toch ook een programma zijn, om die juist te kunnen weergeven?
 
De teller die je nu hebt is toch van de hoster van je blog? Die geeft geen info, vandaar mijn suggestie om eerst eens met je eigen teller te gaan werken.
Misschien staat dan wel elke bezoeker er op.
(NB: hoe weet je eigenlijk dat er bezoekers zijn geweest, die niet werden geteld?)
 
Nee, ik heb er een teller van One Stat op staan en er heeft iemand op mijn log gereageerd, zonder dat ie in de statistieken stond.

Aangezien ik al een tijdje wordt "gevolgd" via het internet, wil ik zeker weten, wie er op mijn log komen. De blokkering van ip-adressen werkte voor de verhuizing van het log prima, maar dat kan nu niet meer, vandaar.
 
Er zijn programma's waarmee je anoniem over het net surft, zoals Torpark. Of die stealth-browser ook kan voorkomen dat het bezoek in jouw statistieken terecht komt, weet ik niet. Maar je probleem is kennelijk niet de compleetheid van je tellerstatistiek, maar het gevolgd worden? Torpark laat voor jou geen te traceren sporen achter, daar is niets aan te doen.
 
Het gevolgd worden is zeker een probleem, maar dat wordt wel aangepakt. Degene is gewaarschuwd, maar slimmer op pc-gebied dan ik zelf, dus ik moet gewoon bewijs kunnen vormen, dat mijn log bezocht wordt, daarom ben ik op zoek naar zo'n programma.
 
dus ik moet gewoon bewijs kunnen vormen, dat mijn log bezocht wordt
Ik ben geloof ik niet duidelijk geweest. Als betrokkene met Torpark surft (er zijn veel meer van dat soort programma's), laat hij geen herkenbare sporen achter.
Lees anders het stukje in het NRC Apestaartje waarin duidelijk uit de doeken wordt gedaan hoe dat anoniem surfen in zijn werk gaat.
 
Áls daarvan gebruik wordt gemaakt, houdt het voor mij op...
 
Ja en het enige wat ik nog kan bedenken is dat je informeert bij je weblog-host of er een mogelijkheid is om anonieme bezoekers te signaleren.
Veel heb je er niet aan, of jouw stalker ertussen zit kom je toch niet aan de weet. :confused:
 
Ik heb het log opgevraagd, maar ik krijg het niet ivm privacy regels, maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan