Kan je een werkbaar tabel/formulier maken in acces voor oude/nieuwe situatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvwezel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
31
Ja daar is hij weer .
Ik ga maar eens kijken voor een acces curcus:cool::cool:
Wat wil ik maken .
Ik ga op locatie de energie verbruikers opnemen dus bijvoorbeeld lampen .
Deze vul ik in op een formulier Dan kan ik met 1 druk op de knop alle vervangende producten van de opgenomen produkten zien .
Dus stel : Woon kamer 2 lampen 60 watt. 23 lux. Fittingtype à
Druk op knop woonkamer 2 led 8 watt. 23 lux. Fittingtype à
 
Ik snap niet wat je wilt.
Deze vul ik in op een formulier Dan kan ik met 1 druk op de knop alle vervangende producten van de opgenomen produkten zien .
Hoe denk je met één druk op de knop die gegevens in te voeren? Dat kan toch niet? Je hebt vermoed ik een tabel/formulier die je gebruikt om de nieuwe gegevens in te voeren. Als je slim bent, heb je in die tabel ook een datumveld waarmee je de datum waarop je de wijzigingen vastlegt opslaat. Dan heb je dus voor een bepaalde klant in die tabel voor elke inspectie een aantal records (elke wijziging leg je waarschijnlijk apart vast). Stel dat je bij Klant A een inspectie hebt gedaan op 12-3-2016 en daarvoor 14 records hebt aangemaakt. Vandaag ga je een nieuwe inspectie doen, op dezelfde producten. Dus weer 14 records. Dan heb je in totaal 28 records, waarvan 14 met de datum 12-3 en 14 met de datum 8-9. In een doorlopend formulier kun je die inderdaad makkelijk laten zien met één druk op een knop. Kwestie van een datumfilter instellen op het formullier. Sterker nog: je kunt die knop gebruiken om steeds één inspectiedag terug te gaan. Of weer vooruit. Zelf zou ik daar overigens geen knop voor gebruiken, maar een keuzelijst in de koptekst. Die keuzelijst laat dan alle inspectiedata van die betreffende klant zien (simpele query op de tabel in de keuzelijst) en met een klik op een datum filter je dan het formulier met die datum. Simpel en snel.
 
Sorry octafish voor mij onduidelijke uitleg
Stel voor een 20 watt gloeilamp is de vervanger een ph25LED lamp
Dus in een tabel heb ik een standaard vervangings lijst met links oude situatie links nieuwe
Dus als ik die lijst ga gebruiken en vul bij klant in dat er een 20 watt gloeilamphangt moet er een nieuwe lijst komen met de ph25LED en zo weet ik na het hele gebouw door zijn gegaan welke nieuwe produkten er nodig zijn .
Ik denk keuze lijst op formulier met invoerlijst
Die op de achtergrond uit twee rijen bestaat een oude en nieuwe en dat er dan een kolom in tabel is waar nieuwe neer word gezet.
 
Dat kan nog steeds op ongeveer dezelfde manier. Al zou ik dan een hoofdformulier maken (voor de klantgegevens( en daar 2 subformulieren opzetten: de linker met de laatst ingevoerde data (met filter dus) en een formulier met dezelfde tabel maar dan met een nieuw record.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan