• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan na draaien van Macro met wachtwoord lettertype niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wett53

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2018
Berichten
20
Wie kan mij helpen.
Ik heb een Macro met wachtwoord opgenomen waarbij er een aantal cellen in een werkblad niet bewerkt kunnen worden namelijk met celbeveiliging.
De andere cellen zijn niet beveiligd via celbeveiliging.
Echter na het draaien van de Macro en de beveiliging met wachtwoord kan ik wel de tekst veranderen maar niet het lettertype en grootte, ook de achtergrond van de cel is niet te veranderen.
Haal ik echter het wachtwoord van het werkblad dan is het wel mogelijk.
Het wachtwoord wordt gebruikt om te voorkomen dat de formules in de cellen worden verwijderd.
Hopelijk weet iemand de oplossing voor mijn probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan zal je dat moeten instellen in je macro. Plaats deze eens, of beter nog, een voorbeeldbestandje.
 
Voorbeeld bestand Test bijgevoegd.
Hopelijk is er een oplossing mogelijk
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    12,8 KB · Weergaven: 13
een wachtwoord zou leuk zijn :)

maar poog dit eens:

Code:
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True
 
Laatst bewerkt:
Helaas werkt dit nog niet naar wens.
Er wordt informatie vanuit dit werkblad naar divers andere werkbladen gekopieerd deze copy veroorzaakt dan een foutmelding
 
Maar zit allemaal niet in je voorbeeld.. wat we niet zien of weten kunnen we ook geen rekening mee houden.. ;)

Met de toevoeging UserInterfaceOnly zorg je dat de gebruiker niet kan wijzigen wat je niet wilt maar de macro's de sheet beveiliging negeren.

Code:
  ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, AllowFormattingCells:=True, UserInterfaceOnly:=True
 
Bedankt voor de reactie.
Het is gelukt ik heb namelijk in de Macro op 2 verschillende plaatsen de code geplaatst.
Hierdoor is het nu mogelijk de het letter type en de achtergrond te veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan