kan niet scannen met HP f 4210 all-in one

Status
Niet open voor verdere reacties.

jooph45

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Berichten
25
Ik ben in het bezit van een HP Deskjet F4210 All-in-one en onlangs heb ik een nieuwe computer gekocht met Windows 8.1
Van de website van HP heb ik het programma gehaald om de printer te installeren : DJ_AIO_03_F4200_NonNet_Full_WW_140_404.exe [1/1, 234.31M]” - versie 14.8.0

Ik kan niet scannen; printen gaat wel.
Er komt een melding “fout in communicatie met beeldbewerkingsapparaat” en foutgegevens “4,[0,12,80004005),(2,7,8004000740,93,7,0)]” of “8,[0,5,-2147467259)]” en misschien nog wel andere; ook wel een melding “HP cue scanning flow component reageert niet”

HP Print and Scan Doctor gedownload en laten draaien Dit programma komt niet verder dan “Controle stuurprogramma”

Het verbreken van de verbinding tussen de computer en F4210, het uitschakelen van de F4210 en later weer inschakelen, het opnieuw opstarten van de computer en het verwijderen van het programma en opnieuw installeren helpt allemaal niet.

Ook de op de website van HP gevonden oplossing “Het Windows-register wijzigen” nagegaan.
In het register zie ik HKEY_LOCAL_MACHINE , vervolgens Software en dan Hewlett-Packard”; maar ik zie vervolgens geen “Digital Imaging .

Bij een eerder gekochte laptop met Windows 8 heb ik hetzelfde HP-programma geïnstalleerd en later de update naar Windows 8.1. Op de laptop geen problemen

Hoe nu verder?
 
Na op nog een forum de vraag gepost te hebben kwam een suggestie om buiten de software van HP om te scannen via mogelijkheden van Windows - Paint en Windows faxen en scannen
Dit bracht ook geen oplossing.
Omdat ik via een laptop - waarop de HP F4210 met hetzelfde programma was geïnstalleerd - wel kon scannen, kreeg ik het idee dat misschien de usb-poort niet goed was; hoewel - printen via de poort goed ging en een usb-sick in die poort gaf ook geen problemen.
Toch geprobeerd - via de beide usb-poorten aan de voorzijde kon ik dus niet scannen maar de poort aan de achterzijde gaf wel het scanresultaat.
Begrijpen doe ik het niet - maar mijn probleem is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan