• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kassa + stock

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
150
Hallo,

Hier ben ik nog maar eens....

Het projekt waar ik aan bezig ben is een stockbeheer en kassa van de verkoop in onze BAR van de club...

Hierbij het deel wat ik reeds gemaakt heb, ook met hulp van sommigen onder u.

Wat ik nog verder zou willen is dat de stock wordt bijgehouden. Bv zoals in het Vb hierbij, iedere keer op een bepaalde toets geklikt wordt zou het desbetreffende item van de in stock zijnde vooraad moeten afgetrokken worden. Dit zou in het blad Stock moeten gebeuren.

Het aantal die in stock staat is het aantal dat er staat, ernaast zou het nieuwe aantal moeten komen afhankelijk van het aantal kere, klikken op het item in blad 1 (kassa)

Ik heb het bestandje iets moeten verkleinen om mee te kunnen sturen...

Dit is mijn eerste werkje dat ik tracht te maken in Excel.... niet gemakkelijk, ik heb nogal wat hulp nodig... maar zo leer ik bij.

Ed
 

Bijlagen

  • testje.xlsm
    97,3 KB · Weergaven: 82
Code:
Private Sub Button_Clicked(x As Integer)
    fValue = ActiveSheet.OLEObjects("Commandbutton" & x).Object.Caption
    With Sheets("Stock")
        fAddress = .Columns(2).Find(fValue, , xlValues, xlWhole).Address
        .Range(fAddress).Offset(, 2).Value = .Range(fAddress).Offset(, 2).Value + 1
    End With
End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
[b1] = [b1] + 1.1
[COLOR="#FF0000"]Button_Clicked (1)[/COLOR]
End Sub

Private Sub CommandButton10_Click()
[e13] = [e13] + 1.3
[COLOR="#FF0000"]Button_Clicked (10)[/COLOR]
End Sub
Zet de bovenste macro bovenaan je Button-macro's.
Pas daarna alle andere macro's aan met de rode tekst zoals in het vb (het cijfer tussen haakjes is het nummer v/d button)
 
foutmelding

Ik heb eindelijk tijd om verder te werken aan mijn kassa/stock rekenblad....

Ik krijg foutmeldingen als ik op bepaalde toetsen klik...
ik vind de oorzaak maar niet, kan iemand mij verder helpen ?

omdat mijn reken blad groter is dan 10kb moet ik het online zetten voor download op mijn webruimte.

u vind het op:

users.telenet.be/derby-brugge/kasaprogramma.xlsm

alvast bedankt.

Eddy
 
Beter laat dan nooit :)
Zorg er eerst en vooral voor dat de namen op de knoppen exact overeenkomen met de namen in kolom B van sheet Stock.
Bv. Ice-Tea en Ice - Tea, Flesje WITTE wijn en Klein fles wit, enz...
Ook geen spaties voor of achter de namen op sheet Stock.
 
kassa

Ok 'warm bakkertje' bedankt voor het rechtzetten van mijn domme fout....:confused::thumb:

zou je mij kunnen op weg zetten om ook iedere verkoop op te slaan aan de hand van bv het ingeven van een naam bij het ingeven van de bestelling ?
weg schrijven dus van naam en te betalen bedrag , dit op een ander blad.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Door een naam te selecteren wordt Datum, Naam en Bedrag naar apart tabblad weggeschreven.
 

Bijlagen

  • Kassaprogramma.rar
    79,1 KB · Weergaven: 63
kassa en stock

Beste Warm Bakkertje, Ik moet U heel erg bedanken voor uw hulp... als beginner in Excel zou ik er nooit geraakt zijn. Ik ga mij zeker nu verdiepen in een cursus Excel.

Maar intussen heb ik nog een vraag aan u...
ik zou op blad Kassa, in kolom B,E,H en L telkens het aantal klikken op de
knop willen terugvinden (dus het aantal bestelde drankjes). Kunt u mij nog een laatste keer wat hulp aanrijken?

De groeten van een beginneling

http://Users.telenet.be/derby-brugge/kassa&stock.xlsm

Ed


:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan