KeePass - safe voor wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo Helpmeiers!
Sinds 3 jaar gebruik ik KeePass op mijn Mac als een kluis voor een berg aan wachtwoorden De geinstralleerde versie is KeePass-0.4.3.dmg een oudje dus. Recentelijk heb ik van El Capitan geupdated naar macOS Sierra en daardoor is het hoogstwaarschijnlijk zo, dat deze KeePass niet meer werkt. Het vraagt niet meer naar het hoofdwachtwoord om het te openen. Toen ik na veel rondscharrelen op een irreguliere manier toch het paneel om het hoofdwachtwoord in te vullen voor mij kreeg was de reactie op mijn invullen ‘wrong signature’, maar ik weet zeker dat ik het juist (want zichtbaar) had ingevuld.
Heeft iemand een idee of ervaring hoe dat verder moet?
Afwachten tot ereen aanpassing van Sierra komt?
Zou ik de bestaande database eventueel in een recente KeePass versie kunnen overzetten?
De KeePass helpdesk blijkt practisch onbereikbaar te zijn.
Alvast dank voor jullie antwoorden!

Dirk
 
De database kan worden geopend met een nieuwere versie van Keepass.
Evt. de oude versie op een andere computer installeren en daar proberen te openen?
 
Nieuwste versie installeren > Bestand > Open > Oude Keepass database file aanwijzen.
Hij zal vragen om de database om te zetten naar een nieuwe versie. Hiermee akkoord gaan.
Als er om een wachtwoord wordt gevraagd dan is dat het wachtwoord van de oude database.
 
Hoe open ik de KeePass database?

Dank je voor jouw antwoord, JaICTDronten! Maar als ik dan de nieuwste versie van KeePassX heb gedownload, hoe kan ik dan vervolgens mijn (oude) database benaderen? Of is die onbereikbaar voor de nieuwe versie? Of moet ik dan importeren o.i.d? Of gaat dat gewoon via mijn (oude) Masterpassword?
Alvast bedankt voor jouw antwoord (en eventueel dat van anderen)! Dirk
 
Je kan je oude database benaderen zoals ik net zei: Nieuwste versie installeren > Bestand > Open > Oude Keepass database file aanwijzen.
En op deze vraag: Of moet ik dan importeren o.i.d? Of gaat dat gewoon via mijn (oude) Masterpassword?
Wat mijn antwoord is het vorige bericht dit: Als er om een wachtwoord wordt gevraagd dan is dat het wachtwoord van de oude database.
 
Dank voor jouw geduld ICTADronten, ik ga het binnenkort proberen en houd je op de hoogte, Dirk
 
Dank voor jouw geduld ICTADronten, ik ga het binnenkort proberen en houd je op de hoogte, Dirk

Ja, het werkt! Maar ik heb eerst de configuratie rond de oude versie op een stick gecopieerd, Je weet maar nooit. Inderdaad ging de procedure vaak (dingen van) de oude versie toch weer gebruiken en ik heb die dus op de Mac gewist, behalve de database natuurlijk. Daarna ging het prima, alleen de weg naar de oude database was nogal cryptisch; via een panel waarin je de juiste opties moet weten te kiezen. Uiteindelijk krijg je dan een fris uitziend nieuw panel om de database te openen (met het oude masterpassword natuurlijk…). In eerste instantie gaat het niet, er wordt gevraagd om de oude database te importeren als een nieuwe database , die voor de nieuwe versie leesbaar is. (twijfel…..! maar alles staat toch ook op de stick). Als dat gedaan is werkt het glanzend!
Dank nog voor jouw tips!
Met vriendelijke groet, Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan