• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst maken uit gefilterde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmolenaar

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
6
Hallo!

Ik heb in BLAD1 alle artikelen die ik nodig heb voor verschillende displays voor in een winkel. Als voorbeeld zijn dit 10 regels met daarnaast de omschrijving en een prijs.
In BLAD1 staan ook 3 displays maar per display staat aangegeven welke artikelen erin zitten doormiddel van een "1"
display 1 heeft bijvoorbeeld maar 5 soorten en display 2 heeft weer 5 andere soorten en display 3 heeft alle soorten.
Nu wil ik in BLAD2 een keuzelijst (met omschrijvingen uit BLAD1) maken die alleen de artikelen laat zien die in BLAD1 zijn aangegeven met een "1".

Hopelijk heb ik het zo duidelijk omschreven.

Als bijlage een voorbeeld excel bestand wat het denk ik wat duidelijker maakt.Bekijk bijlage filter keuzelijst excel.xlsx

Groeten,
Rob
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit is wat je bedoelt,
 

Bijlagen

  • filter keuzelijst excel (1).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 93
Bedankt voor je antwoord maar niet helemaal goed voor wat ik wil.
Ik heb dit niet helemaal goed uitgelegd dus hierbij nog wat meer info:

De bedoeling is dat ik in BLAD2 zelf de volgorde kan bepalen van de artikelen, vandaar dat ik de keuze wil van de artikel omschrijvingen.
 
Kijk eens bij 'uitgebreid filter' (advanced filter).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan