keuzerondjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceagle

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Berichten
26
De inhoud van de database doet nog niet meteen ter zake .
Om het zo simpel mogelijk uit te drukken, heb ik een tabel gemaakt met verschillende personen .
Bij die tabel heb ik een rij voorzien waar in principe één persoon kan aangeduid worden (ja/neen)
Wanneer ik dat nu in een formulier giet, dan kan ik mooi de selectievakjes, wisselknoppen of keuzerondjes plaatsen.
Één probleem, ik kan nog steeds alles selekteren, terwijl het de bedoeling is om slechts één persoon te selekteren. Wanneer een andere aangevinkt wordt, zou automatisch de andere afgevinkt moeten worden.
Wie kan (wil) mij helpen, dank op voorhand.

Marc.
 
Gebeurtenis bij klikken

In een formulier heb ik zo iets opgelost door achter de gebeurtenis bij klikken van het veldje [keuzePersoonA] te zetten:
If keuzePersoonA.Value = -1 then keuzePersoonB.value=0
If keuzePersoonA.Value = -1 then keuzePersoonC.value=0 enz.
Dit moet je dan wel bij ieder selectievakje herhalen en dan aanpassen aan het betreffende vakje. Suc(7-1)
 
Hallo Marc,

je moet gebruik maken van een Groepsvak.

In dat groepsvak plaats je alle personen. Naast de naam van de persoon komt een selectievakje, keuzerondje te staan. (je kan dit zelf kiezen)
Je kan telkens maar een keuzerondje selecteren.
Ieder keuzerondje krijgt een nummer en via dit nummer kan je de juiste persoon achterhalen.
 
Allereerst bedankt voor jullie reakties.
Dit werkt wel goed, maar dan heb je nog het probleem als er iemand bij de tabel van de personen bijgezet wordt, dat dit niet in het groepsvak bijkomt (of je moet het handmatig doen natuurlijk)Ook bij de manier van Anne-Marie heb je nog datzelfde probleem.
 
Hallo Marc,

via een groepsvak moet je inderdaad altijd de naam zelf toevoegen.

Maar in je eerste bericht schrijf je dat je nu een mooi formulier ervan hebt kunnen maken.
Is het niet mogelijk hier je db, gezipt, zonder vertrouwelijke gegevens eens te posten.
Ik wil wel eens kijken of ik via vba de andere kan uitvinken.
 
Hallo Marc,

je idee is leuk, echter niet echt funktioneel, niet echt handig (zoals je al gemerkt hebt ;)
de oplossing voor je probleem is "keuzelijst".

Verwijder de kolom ja/nee uit je tabel.
Verwider je huidige formulier.
Maak een nieuw formulier.
Zet daarop een keuzelijst die je baseert op je tabel met namen.
Zorg ervoor dat je keuzelijst gebonden is (vul als bron de korresponderende naam van de tabel/query in, waarop je formulier is gebaseerd).

Tardis
 
nogmaals bedankt voor de tips : misschien zoek ik het inderdaad verkeerd, maar hierbij een voorbeeldje van wat ik bedoel
 

Bijlagen

  • vb.zip
    35,9 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan