• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kiezen uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
477
Hoi,

Hierbij waarschijnlijk een vraagje dat simpel op te lossen is maar ik heb nog te weinig kennis hiervoor denk ik.
Ik heb een lijstje met namen gemaakt in kolom I en heb die de naam "namen" gegeven. In A1 kan ik via gegevensvalidatie een naam kiezen. Is het mogelijk door in het veld A1 de eerste letter van de naam te typen dat men dan onmiddellijk in de lijst bij die betreffende namen komt? In dit kleine lijstje is dat geen probleem maar mijn lijst is veel langer en het zou dus handig zijn als ik dit zou kunnen bekomen. Tweede vraagje, ik heb op blad2 ook een lijst gehad met de naam "namen2". Hieruit zijn de gegevens weg maar hoe krijg ik die naam weg of hoe kan ik de naam veranderen?

Alvast bedankt

PS: ik krijg het bestandje niet meegestuurd, is nochtans maar 17kb?????
 
antwoord op je tweede vraag: Dat kan je doen met de name manager.

Excel 2007 --> op het lint: onderr tab formulas --> defined names

Ik denk persoonlijk dat het antwoord op je eerste vraag "nee dat kan niet" is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan