• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klachten in Excel-sheet importeren in totaal-overzichtslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Graag zou ik hulp krijgen bij het maken van een mooi klachtenregistratiesysteem.
In het bijgevoegde bestand staat een voorbeeld van hoe ik het graag wil hebben.

Op het tabblad 'klachtformulier' staat het formulier dat voor elke binnenkomende klacht ingevuld wordt. Dit formulier wordt als een apart bestand (met 1 tabblad) opgeslagen, per klacht.
(Tenzij het makkelijker is om alle klachten per tabblad in één werkmap te zetten.)

In het eerste tabblad '2013 Inkomend' moet dan het overzicht komen te staan. Het liefst met alle mogelijke velden uit het 'klachtformulier' per klacht.
Dit zodat we een snel overzicht kunnen genereren voor vergaderingen en analyse.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit het mooist voor elkaar kan krijgen?
Ik heb al heel wat gegoogled en kwam ook op Access terecht maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Bekijk bijlage Klachten overzichtformulier 2013 - ANO.xls
 
Overnemen gegevens uit formulier in tabel.

Elkana,

Ik vermoed dat je de gegevens van het formulier in de tabel wil overnemen.
Ik heb een kleine macro gemaakt die dit voor je uitvoert.
Kijk even of dit is wat je precies wilt.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijKlachten.xls
 
Oh wauw! Dat is exact wat ik wil! Moet ik nieuwe klachten dan ook in hetzelfde bestand maken in een nieuw tabblad? Of kan ik een nieuwe klacht aanmaken in een nieuw bestand?
 
Als je XL2007 ter beschikking hebt kan je in 1 bewerking de gegevens wegschrijven, het werkblad exporteren als PDF (met bv. klachtnr als naam) en de formuliervelden leegmaken om nieuwe invoer mogelijk te maken.
 
Okee, dat is mooi! Want ik zit met het punt dat de meeste gegevens wel direct opgeslagen kunnen worden maar de laatste twee vakken (analyse en preventie) worden altijd pas later ingevuld. Soms wel een week later. Maar als ik dus twee keer op opslaan klik, dan komt het ook twee keer in het overzicht he? Maargoed, dat is ook wel weer snel te vinden. De twee dubbele regels kan ik dan wel weer verwijderen.

Echt super bedankt voor jullie hulp! Dit had ik nooit zelf kunnen doen! :thumb:
 
Kan ik ook de klachtcategorieën weergeven in het overzicht? Dan kan zeker niet zoals het nu in het formulier staat of wel? Want dat is toch zo'n beetje het belangrijkste van het overzicht. Hoe heb je dit eigenlijk voor elkaar gekregen elsendoorn2134? Want dan kan ik er ook nog weer wat van leren :)
 
Laatst bewerkt:
Uitbreiding van het klachtenformulier.

Elkana,

Ik heb je klachtenformulier wat uitgebreid.

1. Ook de aangevinkte vakjes worden met behulp van de macro weggeschreven in de tabel
2. Na het opslaan van de gegevens wordt het klachtenformulier (zonder de tabel) weggeschreven in een apart
werkbestand met als naam het klachtennummer.
3. Na opslaan van de gegevens en het wegschrijven van het klachtenformulier wordt het klachten formulier schoon gemaakt
voor de volgende klacht.

Klachten kun je later natuurlijk weer opzoeken op basis van het klachtnummer, maar veranderingen worden niet opgenomen
in de tabel. Dit zou je kunnen oplossen door een opvraag macro die al ingevoerde klachten opnieuw invult in het klachten-
formulier (tenslotte zijn alle gegevens aanwezig). Maar het gaat mij teveel tijd kosten om dit voor je te bouwen.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijKlachten.xls
 
Super bedankt! Ik ga eens even snuffelen hoe het in elkaar zit. Kijk, het is geweldig dat je het helemaal voor me hebt gemaakt maar ik ben natuurlijk wel zo nieuwsgierig om te kijken hoe het werkt :) Dankjewel!
 
met heropvragen van oude klachten
is in principe omgekeerde bewerking.
ik begrijp enkel die checkboxes niet, dus heb enkel tikwerk verricht
 

Bijlagen

  • HelpMijKlachten(1).xls
    114 KB · Weergaven: 936
Het is inmiddels alweer bijna een jaar geleden maar ik wil dit graag weer oppakken. De manier van het bestand van elsendoorn2134 is wat ik zoek. Alleen zou ik het graag nog heel iets anders willen.

Het bestand 'Klachtformulier' moet de ingevulde gegevens opslaan in een afzonderlijke bestand met de naam 'Klachtenoverzicht_2014'. (Dus niet meer in een ander tabblad in dezelfde werkmap.) Daarna moet het ingevulde Klachtformulier opgeslagen worden als afzonderlijk bestand met het klachtnummer als de bestandsnaam.
Daarna moet het Klachtformulier weer leeg gemaakt worden en opgeslagen worden zodat de volgende klacht erin gezet kan worden.

Ik ben zelf al aan het proberen geweest maar kan er nog niet uit komen. Ik kan m'n vinger nog niet leggen op wat de codes allemaal betekenen.

Kan iemand mij nog een keer helpen?
 
Gezien je het anders wil mag je deze topic met rust laten. Zie ook de huisregels hieromtrent. Deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan