• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klanten weergeven op basis van land

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvisser

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2021
Berichten
65
graag zou ik een lijst met waarden willen op basis van een waarde die te kiezen is.
zie het voorbeeld bestand.

van cel A4 tot F19 een weergave van een aantal klanten die geleverd worden in het land wat staat op rij 4.

nu wil ik in cel b23 het land kiezen en dan daaronder alleen de klanten zien die in dat land geleverd worden.
is dit met excel te doen ?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 17
Ik hoop dat je Excel 365 gebruikt, dan is het minder ingewikkeld.
Code:
=FILTER(A5:A19;VERSCHUIVING(A5:A19;;VERGELIJKEN(B23;B4:F4;0))="x";"")
 
met een macro
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (82).xlsm
    21,4 KB · Weergaven: 19
Met een formule, doortrekken naar beneden (geen matrix)

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$5:$A$19;AGGREGAAT(15;6;RIJ($1:$15)/(($B$5:$F$19="x")*($B$4:$F$4=$B$23));RIJ(A1)));"")
 
En een niet-volatiele voor office 365

Code:
=FILTER($A$5:$A$19;PRODUCTMAT(($B$5:$F$19="x")*($B$4:$F$4=$B$23);REEKS(5;;1;0)))
 
Ook nog..

Code:
=FILTER(A5:A19;--(X.ZOEKEN(B23;A4:F4;A5:F19)="x"))
 
Ik vergeet vaak hoe goed X.ZOEKEN werkt:thumb:
 
Ja, dat kan je zo hebben.

Ach, ik moet alles nog onder de knie krijgen en voel me een beginneling met Excel 365.
Zoek me rot in de nieuwe materie (zowel de userinterface design als de functies).

Ook geen idee welke functies vanaf welke versie geschikt zijn (15 jaar lang blijven hangen in Excel 2007).
 
Nog even en je weet niet meer beter. Wat moet je zonder de Filter functie
 
Met een formule, doortrekken naar beneden (geen matrix)

Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$5:$A$19;AGGREGAAT(15;6;RIJ($1:$15)/(($B$5:$F$19="x")*($B$4:$F$4=$B$23));RIJ(A1)));"")


deze bedoel ik dan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan