• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klein vraagje (verwijzing cel met bladnaam)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchy1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
18
Goedendag,

Momenteel ben ik bezig met een factuurprogramma te schrijven waar ik een klein beetje hulp bij nodig heb.

Zo wil ik, zodra ik een herinnering wil gaan opstellen, dat hij hierin de orginele datum vermeld die ik gebruikt heb in de bijbehorende factuur.

Voorbeeld
Factuurnaam: 16-01
Bladnaam: 16-01

In mijn herinneringsblad (Bladnaam 16-01 (2)) heb ik een cel (T25) waar het factuurnummer goed in wordt opgezocht en vermeld d.m.v van:
Code:
 =DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;8)

Nu wil ik dat hij in een andere cel de datum plakt van die pagina. Als ik die handmatig invul is het:
Code:
='16-01'!O8

Nu dacht ik het probleem op te lossen met:
Code:
='T26'!08
maar zo makkelijk gaat het dus niet.

Wie kan mij hiermee helpen? Ik moet dus eigenlijk alleen weten wat ik dus tussen de '-' moet invullen. De rest wil ik namelijk zelf proberen uit te vogelen maar heb nu al enkele uren op internet gezocht, maar ben niet veel verder gekomen.

Mvg
 
kijk eens naar de formules ADRES en INDIRECT
 
Best Haije,

Ik krijg het niet echt voor elkaar. Wat ik nu heb is:
Code:
=ADDRESS(8;15;1;O8;T26)

waarbij:
rijgetal = 8
kolomgetal = 15 = kolom O
abs = 1 = want ik moet cel O8 hebben van een ander tabblad
a1 = O8 = moet cel o8 hebben van het andere tabblad
[blad_tekst] = T26 = in cel T26 heb ik de formule staan waar hij de bladnaam oproept:
Code:
 =MID(CELL("filename");SEARCH("]";CELL("filename"))+1;8)

Uitkomst: #VALUE!

Andere test:
Code:
=INDIRECT("'"&T26&"'";ADDRESS(8;15;1;O8;T26))

Wat doe ik fout?
 
Laatst bewerkt:
als je je bestand plaatst wil ik wel even kijken...
 
als je je bestand plaatst wil ik wel even kijken...

Beste Haije,

In de bijlage heb ik een nieuw bestand toegevoegd waar ik opnieuw op verschillende manieren heb geprobeerd mijn probleem op te lossen, maar het lukt mij niet.

De bedoeling is dat hij dus in het tabblad met de (2) de bestandsnaam afleest. Dit is tevens het factuurnummer wat eraan gekoppeld is. Zo maak ik dus straks sheets met A16-0000 als factuur en dan A16-0000 (2) is 1e aanmaling en dan heb je bijv A16-0000 (3) herinnering etc.
Mijn gedachte was dan om de bestandsnaam af te leiden d.m.v. de search formule (wat mij dus gelukt is, zie cel A4, en dan moet hij zelf d.m.v. de gegeven in A4 het tabblad openen wat zo heet (dus in het voorbeeld A16-0001) en dan de datum die daar is ingevuld in cel H2.

Bekijk bijlage Factuurtest.xlsm
 
Code:
=INDIRECT("'"&A4&"'!H2")
Of:
Code:
=INDIRECT(ADRES(2;8;;;A4))
 
Beste Harry,

Heel erg bedankt! Dit is precies wat ik moest hebben waar ik niet uitkwam!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan