• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klembord legen bij aflsuiten werkmap/bestand Excel mbv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
19
Geachte Experts,

Ik wil een macro maken waarmee ik na het openen van excel bestanden en het kopieëren van diverse data over en weer deze bestanden weer kan afsluiten. De files zelf hoeven niet opgeslagen te worden. Echter zodra in mijn macro de handeling afsluiten werkmap plaats vind, krijg ik de melding dat er nog "stuff" op het klembord staat, of ik deze wil bewaren etc. Vroegen kon je met het opnemen van een macro alle handelingen vastleggen, dus ook het wegklikken van een dergelijk melding. In 2010 krijg ik het niet voor elkaar (ja, ik weet, ik ben een leek).

Kan iemand mij een code geven waarmee ik die melding kan sluiten (of misschien zelfs voorkomen)?

- zodra je een copy actie in Excel doet kun je deze uit het geheugen halen met een "Esc", hoe vertaal ik die actie na elke stap (waar nodig) in mijn macro?

Alvast bedankt.
 
Het makkelijkste is de melding niet laten opkomen.

Code:
Sub test()
Application.DisplayAlerts = False
ThisWorkbook.Close savechanges:=False
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Niels
 
Laatst bewerkt:
Verander dan nog even workbook.close naar thisworkbook.close anders werkt hij niet.

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan