kleur van veld automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark68

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
50
Nog even terug komend over mijn ledenbestand waarbij ik met jullie hulp aan kan laten geven wiens diploma verlopen is:

Kan ik in het ledenformulier waar ook de verloopdatum van het diploma staat de achtergrondkleur van de verloopdatum automatisch kunnen laten veranderen in b.v. rood zodra het diploma verlopen is?
 
Ja hoor dat kun je doen met voorwaardelujke opmaak. Je geeft aan als de verloopdatum < is als vandaag, dan is de achtergrond rood. Als je niet weet hoe geef dan ook aan met welke versie van access je werkt.
 
kleur van veld

ik heb access 2007 en ik weet inderdaad nog niet precies hoe je dat doet.
 
Ga naar de ontwerpweergave van je formulier. Selecteer het veld waarop je de voorwaardelijke opmaak wilt instellen. Selecteer in de ribbon het tabblad "Ontwerpen". Selecteer de knop "Voorwaardelijk". Er wordt een scherm geopenden voer onderstaande in bij Voorwaarde 1:

Veldwaarde, Kleiner dan, Date()

Stel de achtergrond kleur in op rood

Voeg voorwaarde 2 toe en vul deze zo in dat als de datum nog niet verlopen is, dat de achtergrond groen wordt.
 
perfekt

Oké dat werkt perfect dank je wel voor deze hulp.
 
Misschien heel lang na dato,

Maar via de zoek functie kwam ik op deze vraag terrecht.

Zou je me dan ook misschien kunnen vertellen hoe ik het volgende probleem aanpak:

Ik wil in een veld een datum plaatsen waarop een controle moet plaatsvinden:

Nu wil ik het volgende gedaan krijgen:

Zodra deze datum over bijvoorbeeld 2 weken is, wil ik dat de achtergrond oranje wordt, zodra deze datum overschreden wordt moet de kleur rood worden. en voor al het andere wil ik dat de kleur gewoon groen blijft.

Ik werk in een engelstalige versie van Access 2003 en ik hoop dat je me kunt helpen!

Vriendelijke groet
 
Dat is vrij makkeljk: voorwaardelijke Opmaak met meerdere voorwaarden. Je kunt maximaal 3 opmaakvoorwaarden instellen, dus daar kun je voldoende kleurtjes mee maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan