• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2020
Berichten
1
ik heb het volgende probleem.

in mijn excel bestand heb ik een knop gemaakt met activeX om het bestand op te slaan met als bestandnaam de inhoud van 3 cellen.

nu heb ik dat zo gemaakt dat het opgeslagen wordt in .xls.

mijn probleem is als volgt:
1e graag zou ik het bestand opslaan in .xlsx

2e als ik het bestand op mijn ipad met excel 365 wil draaien krijg ik de melding dat deze geen activeX ondersteund.

dit is wat er onder de knop opslaan staat:

rivate Sub CommandButton1_Click()
Dim path As String
Dim filename1 As String
Dim filename2 As String
Dim filename3 As String
path = "S:\Doosan werkblad\Puma GT2100"
filename1 = Range("D7")
filename2 = Range("D1")
filename3 = Range("I1")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=path & filename2 & filename3 & filename1 & ".xls", FileFormat:=xlNormal
End Sub
 
van ".xls" kun je gewoon maken ".xlsx". Voordat je deze macro uitvoert moet je je hoofdbestand eerst opslaan als ".xlsx"

Dit geldt ook voor ".xlsm" en ".xlsb". Deze werken idd niet op Android of Ipad e.d..
 
Laatst bewerkt:
1e:
Een Excel bestand met de .xls extensie wordt beschouwd als een bestand voor Excel 2003.
Zet dit achter die knop:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="S:\Doosan werkblad\Puma GT2100\" & Range("D1") & Range("I1") & Range("D7") & ".xlsx", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

2e:
Dan heb je dus een versie van Office waarin dat inderdaad niet wordt ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan