Opgelost Koelpasta van CPU op de GPU

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
345
Mijn games crashen na zeven minuten spelen. Ik las op internet dat dat kan komen door teveel warmte.

Als ik dan kijk, zit de GPU (R9 280 Gaming 3G) boven de 84°C (dat is te warm lijkt mij?)
Ik heb gister de koelpasta van mijn processor vervangen.

Kan ik de koelpasta van de CPU ook aanbrengen op de GPU?
ik weet het gewoon niet, als ik Google zoek zegt de ene site ja, terwijl de andere nee zegt.

Raden jullie het aan?
 
Dat is afhankelijk van de GPU.
Als die mogelijkheid er is kan het in ieder geval geen kwaad.
 
Dus dat ligt er ook nog aan.

Hoe kan ik dat vinden? Met Googlen kom (ik tenminste) niet verder.
 
Dat weet ik ook niet uiteraard omdat het helemaal afhankelijk is van merk en type GPU.
 
Zit er geen stof opgehoopt tussen je koelribben van je GPU ? Hoe lijkt het binnen in de kast, stofvrij ?
Welke games speel je ?
 
Indien de vram te warm wordt kun je dit probleem krijgen, vaak ook een freeze, hang er een extra ventilator gercht op die vram of haal de zijkant eraf en richt er een tafelventilator op, die graka staat erom bekent.
Er zijn ook koelelementjes te koop, die zouden kunnen helpen.
B.v.
 
Mocht je het zelf aandurven, hier een filmpje van een Re-thermalpaste ..
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
Bij de 3 filmpjes die ik gezien heb, zakt de temperatuur met ongeveer 20 graden ..
 
Zit er geen stof opgehoopt tussen je koelribben van je GPU ? Hoe lijkt het binnen in de kast, stofvrij ?
Welke games speel je ?
PC kast is netjes schoon. Ik speel de games Farming Sim 22, Euro Truck Sim 2, Train Sim Classic, SimRail Prologue (om eens te proberen) en Fernbus Simulator.
Indien de vram te warm wordt kun je dit probleem krijgen, vaak ook een freeze, hang er een extra ventilator gercht op die vram of haal de zijkant eraf en richt er een tafelventilator op, die graka staat erom bekent.
Er zijn ook koelelementjes te koop, die zouden kunnen helpen.
B.v.
De GPU werd bij het gamen dus rond de 83 graden celcius. Freezes kreeg ik ook, maar dat kwam omdat mijn SSD ook stuk was (schijnbaar) want het SSD indicator-lampje bleef constant rood zonder knipperen. Toen een nieuwe SSD geïnstalleerd, Windows ''freezde'' niet meer maar de spelletjes bleven crashen.



Normaliter zouden er 'thermal pads' aanwezig moeten zijn om te koelen? OF het heeft er niet op gezeten, OF het is zó erg heet geworden dat het er niet meer op zat. De plaats waar koel spul had moeten zitten, zat nog maar een HEEL KLEIN opgedroogd restje, wat dus helemaal NIETS meer deed. Een paar stipjes die bijna niet te zien meer waren.

Ik heb het er maar op gewaagd en eens mijn MX-4 Arctic Thermal Compound erop te doen (nadat ik het ouwe restje eraf had gehaald met een WC-papiertje) en ik had bij het gamen (geen onzin) VEERTIG GRADEN CELCIUS winst. En mijn spel bleef ook draaien. CPU pasta werkt dus per-fect op een GPU :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan