• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom op alle tabbladen hetzelfde en bewerkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertjanw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
3
Bekijk bijlage TEST.xlsx

Hallo allemaal,

Van het bestand in de bijlage zou ik graag de 1e kolom op alle tabbladen hetzelfde willen hebben.
Maar ik zou bijvoorbeeld wel graag op elk willekeurig tabblad een wijziging in die rij willen doen en het vervolgens op alle andere tabbladen gewijzigd zien.

wie kan mij hiermee helpen?

alvast bedankt!
 
Maak een nieuw tabblad HoofdkolomA aan.Kopieer kolom a va MA naar dit tabblad. Via celeigeschappen verander kolom a van tekst naar standaard. Dan
verwijs Cel A3 in tabblad MA naar HoofdkolomA A3 bijvoorbeeld =HoofdkolomA!A3 als de tekst in een HoodfkolomA wordt aangepast dan veranderd de cel ook in de andere tabbladen met dezelfde celverwijzing.
mvg
pbell
 
Hoi pbell
bedankt voor je antwoord, ik heb net geprobeerd dit in te voegen, maar bij mij werkt het niet, zou jij het willen proberen?
alvast bedankt!
 
Bert jan ik heb je Excel file bewerkt
 

Bijlagen

  • TEST (2).xlsx
    50,2 KB · Weergaven: 24
Hoi Pbell,

bedankt voor je hulp, deze manier herken ik inderdaad wel.
Het nadeel hiervan is alleen dat je altijd wijzigingen in de hoofdkolom moet invoeren, en nieuwe rijen per werkblad apart moet invoegen.
aangezien we met deze lijsten op de ipad werken is dit niet echt handig.
daarom vroeg ik me af of er misschien niet een oplossing is waarbij het niet uitmaakt in welk werkblad je een wijziging doet, en dat het dan toch automatisch op elk werkblad hetzelfde is.

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom dan niet alles in 1 tabblad zetten.
Dmv groeperen kun je het gewenste laten zien.
 

Bijlagen

  • TEST-BJW.xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 30
Zo kan het ook

Klik het eerste tabblad aan klik met de Shift knop ingedrukt het laatste tabblad aan.
Als je in kolom A tekst verandert dan wordt dit doorgevoerd in alle tabbladen.
 
Hoi Pbell,

bedankt voor je hulp, deze manier herken ik inderdaad wel.
Het nadeel hiervan is alleen dat je altijd wijzigingen in de hoofdkolom moet invoeren, en nieuwe rijen per werkblad apart moet invoegen.
aangezien we met deze lijsten op de ipad werken is dit niet echt handig.
daarom vroeg ik me af of er misschien niet een oplossing is waarbij het niet uitmaakt in welk werkblad je een wijziging doet, en dat het dan toch automatisch op elk werkblad hetzelfde is.

alvast bedankt!
 
Hallo,
wat je ook kan doen is deze formule gebruiken in je werkbladen gekoppeld met hoofdkolom, hiermee hoef je geen rijen in te voegen.
=ALS(ISLEEG(INDIRECT("hoofdkolom!A:A"))=WAAR;"";INDIRECT("hoofdblad!A:A")) en kopieer deze naar beneden. je werkblad gaf zo'n 215 rijen aan. kopieer dan naar bv naar 300
door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan