• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom overnemen uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutd

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2011
Berichten
53
Hallo,

In "Blad1" staat een lijst van gegevens in kolom A, deze lijst wisselt per bestand van lengte omdat hij gevuld wordt vanuit een database.
Nu wil ik dat deze lijst automatisch ook in "Blad 2" laten zien en dat kan via verwijzingen waarbij legen cellen leeg blijven maar op het moment dat ik dan ga printen denkt excel dat deze cellen ook wel gevuld zijn en krijg ik veel te veel pagina's.

Is dit "print probleem" op te lossen?

ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Gebruik deze formule om de onderste rij van je gegevens te bepalen en te gebruiken in je printbereik:
Code:
=AANTAL.ALS(A:A;">""")
 
en hoe ziet die afdrukbereik formule er dan precies uit??? (sorry,ik heb nog nooit gewerkt met deze techniek:) )
 
Hoe doe je dan nu je printopdrachten?
 
cellen selecteren en dan afdrukbereik bepalen. maar dat waren altijd vaste aantal gegevens.
=Blad1!$A:$B
 
Als je dan toch handmatig selecteert en printopdracht geeft kan je dat toch ook zo selecteren, zonder de cellen met de formules:
Code:
=Blad1!$A$1:$B$6"

Of wil je de lege tussencellen weglaten in je printopdracht?
 
Ja, ik wil graag dat dit selecteren automatisch gebeurd (deze formule ga ik namelijk in meerdere tabbladen gebruiken) zodat ik alleen maar op print hoef te drukken ipv eerst alle afdrukbereiken te bepalen.
 
Ja wat ja? Wil je nu gewoon het hele bereik zonder de lege formules printen of wil je enkel die cellen printen die gegevens bevatten?

En mag het een oplossing zijn via VBA?
 
Het is de bedoeling dat alleen de cellen waar daadwerkelijk tekst staat afgedrukt kunnen worden.
Bij voorkeur niet in VBA maar als het niet anders kan dan wel natuurlijk.
 
Zet dan gewoon de autofilter op kolom A en verwijder het vinkje bij lege cellen,
dan houd je enkel die cellen over die een waarde bevatten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan