Kolom uit elkaar trekken met Query.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisVos

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Berichten
19
Ik heb de volgende Formule:

Code:
Function Weekcode(Veld As Variant)
Dim sq

sq = Split(veld, " ")
Weekcode = sq(l)

End function

Moet je die functie in een module invoeren of in een klassenobject(dit dan invullen bij het formulier waar het in komt?). Daarnaast, moet je dan twee query's maken, dus één voor het uit elkaar trekken en een Like "*" & [Forms]![NaamVanJeFormulier]![Veldnaam] & "*". Of kan je die laatste niet meer gebruiken als je meerdere weekcodes gebruikt? En moet je dus eigenlijk een andere query maken. Hoe moet je dit dan doen? eerst de query maken en daarna het formulier? of juist andersom omdat je in het formulier bepaald wat er moet gebeuren? Zoals je ziet ben ik nog niet echt thuis in access. De opdracht die ik ooit voor m'n opleiding moest maken was niet zo ingewikkeld en ging dan ook meteen goed(er zat een stappenplan bij).

In ieder geval bedankt voor diegene die me kunnen helpen!

Joris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De functie moet je in een module plaatsen; maakt niet uit welke, zolang het geen Klassemodule is. Liever ook niet op een formulier, want dan doet-ie het alleen als je 'm op dat formulier aanroept. Hoe je 'm verder gebruikt, moet je zelf weten. Je kunt hem in een query zetten, want hij heeft verder geen variabelen nodig anders dan de veldnaam die je wilt splitsen. Je kunt hem op dezelfde manier ook op een formulier gebruiken.
 
Of je kan aan split zelf de index meegeven zodat je niet eens een functie aan hoeft te maken.
Code:
split("a.b.c.d.e.f",".")(1)
geeft b terug
Hou er rekening mee dat je array zero-based is.

Share & Enjoy!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan