• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomgrafiek met horizontale lijn per onderdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Goedeavond!

Zou iemand mij kunnen helpen met het invoeren van een horizontale lijn in een kolommengrafiek? Ik weet wel hoe het moet wanneer je 1 en dezelfde waarde voor de hele grafiek hebt maar ik heb nu een grafiek per onderdeel. Om het uit te leggen heb ik een voorbeeld in de bijlage gevoegd, maakt mijn vraag misschien iets duidelijker.

Ik heb geen idee hoe ik per onderdeel (groep), in dit voorbeeld 5 groepen van 4 kolommen. Per groep is er een aparte 'norm' die ik voor die groep in een lijn zou willen zien ip.v. een kolom. De norm per groep is anders vandaar dat ik de lijn per groep wil laten zien en niet over de hele grafiek dezelfde norm.

Hoop dat hiervoor een optie is om het via een grafiek plaats te kunnen laten vinden en niet handmatig (voer nu met de hand een 'lijntje' toe..

Groet, Carlo
 

Bijlagen

  • Grafiek.xlsx
    16,2 KB · Weergaven: 21
Hoi Carloschouw,

Met die lijntjes wordt een beetje ingewikkeld.
Je kunt ook de norm als aparte histogram (op secundaire as) zetten en breder en transparant maken.
Zie voorbeeld. Zo zou ik het doen denk ik:
 

Bijlagen

  • Grafiek normGijs.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 21
Grafiek van Gijsbert1 iets aangepast zodat je toch het gewenste lijntje ziet.
 

Bijlagen

  • Grafiek norm Gijs aangepast.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 77
Nah... wat goed! Beide zijn perfect, kan ze allebei gebruiken en weet nu op welke manieren ik zoiets kan maken. Dank je wel hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan