• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen integreren vanuit een ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Autobranche

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
12
Besten,

Ik heb een probleem, waarschijnlijk makkelijk op te lossen, maar ik kom er niet uit. Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een moederbestand die ik moet aanvullen met gegevens vanuit een ander bestand allebei excel. Moederbestand: Hier zitten alle informatie in welke ik gebruik.
Ander bestand: Hier zitten gegevens bij die ik in de moederbestand niet heb.

Nu het probleem: Zowel mijn moederbestand als mijn tweede bestand hebben een kolom met namen. De namen in mijn moederbestand zijn veel en de namen die in mijn tweede bestand zijn, zijn minder. Maar alle namen die in mijn tweede bestand staan staan ook in mijn moederbestand. In mijn tweede bestand heb ik echter een kolom erbij, daarin staat weer informatie in die gekoppeld is aan de namen. Die informatie heb ik niet in mijn moederbestand. Wat ik wil doen, is het linken van mijn moederbestand aan mijn tweede bestand zoadat ik de kolom met informatie die ik mis in mijn moederbestand in 1 keer kan kopieren.

Het klinkt ingewikkeld maar is het niet, voor de beeldvorming voeg ik twee fictieve bestanden toe... Wie kan mij helpen, want ik ben nu alles handmatig aan het doen en dat is echt ***...
 

Bijlagen

  • moederbestand.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 31
  • tweede bestand.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 25
Gebruik daarvoor de functie vert.zoeken.
Is het een éénmalige actie dan zou ik het ene tabblad kopieren naar het andere dat maakt alles een stuk simpeler.
 

Bijlagen

  • moederbestand2.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 53
Juist!!!!!!!!!!!!!!!
THNX!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe doe je dat dan met verticaal zoekn hoe kom ik daar, ik gebruik excel 2007
\
 
Hoe doe je dat dan met verticaal zoekn
Bekijk het voorbeeldje maar eens goed
Ik kan de helpfunctie van excel wel quoten wat ver.zoeken betreft, maar je kunt hem beter zelf lezen.
 
ik voel me heel dom

maar heb je precies dan geselecteerd

ik heb gedaan b2= vert. en dan krijg ik een nieuw scherm waar ik dingen moet selecteren wat selecteer je dan precies?

Sorry...
 
ik voel me heel dom

maar heb je precies dan geselecteerd

ik heb gedaan b2= vert. en dan krijg ik een nieuw scherm waar ik dingen moet selecteren wat selecteer je dan precies?

Sorry...

De syntax van VERT.ZOEKEN is als volgt:

=VERT.ZOEKEN( [wat] ; [waar] ; [welke kolom als resultaat] ; [benaderen])

Kijkend naar je bestand:

Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;'twedee bestand'!$A$2:$B$7;2;0)
- wat = A2
- waar = 'twedee bestand'!$A$2:$B$7 (vert.zoeken pakt altijd de 1e kolom vh bereik)
- welke kolom = 2 (van het bereik)
- benaderen = 0 (onwaar, dus moet de exacte waarde worden gevonden).

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ik voel me heel dom

maar heb je precies dan geselecteerd

ik heb gedaan b2= vert. en dan krijg ik een nieuw scherm waar ik dingen moet selecteren wat selecteer je dan precies?

Sorry...


De cellen in je werkblad die van belang zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan