• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen kleur geven als in bepaalde cel een specifiek woord staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Berichten
146
Hallo,

Is het mogelijk om via VBA of voorwaardelijke opmaak het volgende voor elkaar te krijgen?

Ik heb een agenda waarin wij alle afspraken plaatsen van de week. Nu worden er regelmatig afspraken geannuleerd. Deze maken we nu handmatig rood met een wit lettertype. (zoals in het bijgevoegde bestand is te zien).
Is het mogelijk om dit automatisch te laten gebeuren als er in kolom "P" "cancelled" komt te staan?

Alvast bedankt!


Bekijk bijlage agenda-helpmij.xls
 
Met voorwaardelijke opmaak moet dit mogelijk zijn, bijvoorbeeld voor de eerste regel:
Code:
=$P$1="Cancelled"

Dus de cellen selecteren waar de opmaak voor moet worden aangepast, opmaak -> voorwaardelijke opmaak, als formule de formule hierboven en vervolgens je opmaak selecteren.
 
Probeer onderstaande formule eens voor voorwaardelijke opmaak.

Code:
=$P1="Cancelled"

En stel hier bij een opmaak in. Trek deze opmaak dan door naar onderen...

Mvg, Ronald
 
Helaas, dat is niet wat ik bedoel.
Bij jullie oplossing moet ik voor iedere regel een nieuwe opmaak plaatsen.

Ik zou graag één opmaak willen hebben voor heel het bestand.
Is dat mogelijk?
 
...ik gebruik een macro voor de opmaak van een tabel.
Hier een deel van de code van die macro...De macro loopt de rijen langs van de tabellen, het eerste deel van beide lussen "resets" de achtergrond naar wit en het 2de gedeelte zet de kleur van de rij anders als er aan een voorwaarde voldaan is.

Code:
' opmaak sheet uitslag, stand --> stand heren
    Sheets("Uitslag, Stand").Select
    For teller1 = 3 To 9
        Range(Cells(teller1, 8), Cells(teller1, 15)).Select
        Selection.Interior.Color = RGB(255, 255, 255) 'kleur wit achtergrond herenteam, resets.
        If InStr(Cells(teller1, 9), "Douze HR 1") <> 0 Then
        Range(Cells(teller1, 8), Cells(teller1, 15)).Select
        Selection.Interior.Color = RGB(175, 238, 238) 'kleuren turkquoise achtergrond herenteam
        End If
    Next
' opmaak sheet uitslag, stand --> stand mixed
    Sheets("Uitslag, Stand").Select
    For teller1 = 13 To 21
        Range(Cells(teller1, 8), Cells(teller1, 15)).Select
        Selection.Interior.Color = RGB(255, 255, 255) 'kleur wit achtergrond mixedteam, resets.
        If InStr(Cells(teller1, 9), "Douze XR 1") <> 0 Then
        Range(Cells(teller1, 8), Cells(teller1, 15)).Select
        Selection.Interior.Color = RGB(250, 250, 210) 'kleuren lichtgeel achtergrond mixedteam
        End If
    Next
 
Pimni en ronald1986 geven u de juiste formule.
Selecteer het bereik (volledig), ga naar VO en zet er de formule in - let wel op het $ teken.

Code:
=$P1="cancelled"

Deze handeling moet u maar eenmalig invoeren.
Tenzij u natuurlijk de macro verkiest.
Succes.
Mvg.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, wanneer je voor de "P" wel een $-teken zet en voor het regelnummer niet, kun je de opmaak één keer instellen voor rij 1, en daarna doortrekken naar beneden.

mvg, Ronald
 
@ronald1986
Als u het volledig bereik selecteert (of u kunt ook 'Van toepassing op' aanpassen), moet u niet doortrekken.
Probeer het maar eens uit.
Succes.
Mvg.
 
Klopt, er zijn inderdaad 2 manieren... alles selecteren en 1 keer instellen of op de bovenste regel instellen en daarna doortrekken naar beneden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan