Kolommen onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

talukuh1990

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
5
Hallo!

Ik ben een database aan het maken waarbij ik en hoofdgroep heb die wordt opgedeeld in subgroepen, nu wil ik graag een lijst waarin deze subgroepen en hoofdgroepen allemaal bij elkaar zitten, de tabel bestaat nu uit een kolom voor de hoofdgroep, dan subgroep 1, subgroep 2 en subgroep 3. Hoe krijg ik alle groepen en subgroepen in 1 kolom?

Alvast bedankt!

Chantal~Talleke1990
 
Eerst zou ik overnieuw beginnen met je db ontwerp, want dat deugt niet helemaal. Als je het hebt over een tabel met Hoofdgroepen en subgroepen, dan heb je al minstens twee tabellen nodig: één voor je hoofdtabel en één voor je subgroepen. In de tabel subgroepen neem je dan een veld op waarin je het veld HoofdgroepID opslaat. Als dat is geregeld, is het maken van je overzicht een peuleschil...
 
Ik heb nu 2 tabellen gemaakt, de hoofdgroepen en subgroepen
Hoe kan ik nu een formulier maken waarbij alle groepen gekozen kunnen worden
in 1 veld?

Alvast bedankt!

Chantal ~ Talukuh1990
 
Leg eerst even uit wat eigenlijk de bedoeling is; je oorspronkelijke vraag, en je laatste opmerkingen, snijden nog steeds niet veel hout namelijk... In een tabel sla je verschillende gegevens op, en die staan in aparte velden. Die zijn, zonder ingewikkelde noodgrepen, niet in één veld te krijgen, maar de vraag is: waarom zou je dat willen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan