• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolommen onder elkaar zetten met behoud van code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1962

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2023
Berichten
42
Ik ben al enige weken bezig met een excel template, maat loop vast op het volgende:tekst onder elkaar zetten zonder lege cellen en met behoud van een text code.

Bijgesloten voorbeeld legt het denk ik duidelijk uit. Ik gebruik Excel 2016. Het liefst zonder VBA, maar gewoon met een formule. Iemand die me daarmee kan helpen?

Alvast dank.
 

Bijlagen

  • CONVERTEREN.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 28
Je doel is niet handig, zoals je het hebt kun je er veel mee. Waarom wil je dit?
 
Ik krijg een standaard excel formaat aangeleverd van een klant met artikelcodes en een artikelomschrijving die soms uit 130 karakters bestaat. Dit kunnen soms 500 of meer artikelen zijn. Ik wil een template maken waarbij het aangeleverde formaat wordt omgezet naar een excel formaat dat ik kan uploaden naar ons systeem.

Ons systeem kan enkel regelomschrijvingen aan van maximaal 50 karakters. Eerder heb ik hulp gehad op dit forum om lange teksten in 1 cel te verdelen over 3 cellen met als scheiding de laatste spatie voor het 50e karakter.

Het voorbeeld dat ik mee stuurde geeft aan waar ik nu voor sta, de laatste uitdaging van mijn puzzel. Het doel geeft het formaat aan dat kan worden ingelezen in ons systeem.
 
Je voorwaarde, zonder VBA, verhindert je doel.
 
Dank voor uw feedback. Als het met VBA kan is het goed, maar ik beheers geen VBA :(. Zou iemand de macro kunnen maken zodat ik deze kan proberen aan te passen naar de daadwerkelijke celverwijzingen?
 
Goede morgen Albert,

Dat klopt inderdaad, maar ik had de vraag al afgesloten en was in de veronderstelling dat ik hem opnieuw moest aanmaken. Ik zal het voortzetten op de vorige vraag en deze afsluiten. Dank u.

mvrgr
Remco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan