Kopiëren over bestanden heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos0707

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
75
Mijn probleem:
Ik heb 2 bestanden, “Versie test” en “Gegevens”
“Gegevens” is een alleen lezen bestand (wachtwoord 2515)
Wanneer ik bestand “Versie test” open zou ook bestand “Gegevens” als alleen lezen bestand automatisch mee moeten worden geopend.
Wanneer deze 2 bestanden geopend zijn en ik in het bestand “Versie test” de artikelnummers in kolom C ingeef zouden automatisch de kolommen D, E en F moeten worden ingevuld met de overeenstemmende gegevens uit het bestand “Gegevens”. Ook de opmaak, patronen en kleur zoals het er nu uitziet in “Versie test” kolommen D, E en F.
Wanneer het ingegeven nummer in “Versie test” in kolom C niet overeenkomt met een nummer in het bestand “Gegevens” graag de vermelding “nr komt niet voor, gelieve “Gegevens” aan te vullen”
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Versie test.xlsmBekijk bijlage Gegevens.xlsx
 
Jos,

met beide bestanden in zelfde Path
na invullen artikel, dubbelklik ergens in dezelfde rij.
kolom E blijft leeg omdat mij niet duidelijk is waar die info vandaan komt, staat nu vol letters B maar dat vind ik niet terug in "Gegevens"


mvg

Leo
 

Bijlagen

  • Versie test.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 25
@Leotaxi,

Toen ik zag dat er nog geen reacties waren had ik een oplossing uitgewerkt, maar toen ik die wilde posten merkte ik dat jij al een oplossing naar voor had geschoven. Daarom wou ik ze in eerste instantie niet posten, maar toen heb ik jou bestand geopend en je macro bekeken. Jij gebruikt een heel andere, ook interessante benadering. Daarom geef ik de mijne toch ook maar mee. Kan de TS kiezen...
Kleine opmerking: je moet de regel "r = WorksheetFunction.Match(item, .Range("a:a"), 0)" verplaatsen naar boven in de macro, want nu bereik je die regel nooit...


@jos0707,

De keuze is aan jou.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Versie test.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 32
Goede morgen, bedankt voor julie hulp maar ik krijg geen van beide oplossingen aan de praat.
Leotaxi, sorry maar ik had een fout "gegevens" bestand doorgestuurd vandaar dat je B niet vond. In bijlage het juiste "gegevens" bestand.

MDN111, jou oplossing lijkt me het duidelijkst met de gegeven groene uitleg. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met de ingave van de plaats waar mijn gegevens bestand zich bevindt.
Dat staat nl op C:\Users\josl\Desktop\gegevens.xlsx.
Ik kan natuurlijk ook eerst manueel het "gegevens" bestand openen alvorens het "Versie test" bestand te openen als dat eenvoudiger is.
Kan je me aub verder helpen, mijn kennis van vba is zéér beperkt.
Bedankt!
Bekijk bijlage Gegevens.xlsx
 
Dag jos0707 !

Probeer deze versie eens. De path, zoals door jou opgegeven, staat nu hard coded in de macro.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Versie test.xlsm
    22,1 KB · Weergaven: 27
MDN111, hartelijk dank, dat werkt precies zoals ik wilde, geweldig :thumb::thumb::thumb:
grts,
Jos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan