Kopieren van oude naar nieuwe laptop van Opslagmappen WLM

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolgeit

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
36
Anderhalve week geleden heeft een Computershop een kopie gemaakt van mijn oude laptop naar mijn nieuwe laptop.
Blijkt dat hij de Opslagmappen van WLM niet gekopieerd had en op mijn nieuwe stond er niets.
Op mijn oude was alle mail die onder de Opslagmappen stonden beschadigd in de vorm dat ik allemaal rare namen zie en getallen.
Terug geweest, een collega heeft er naar gekeken en wilde het herstellen.
Resultaat: een klein deeltje op mijn NIEUWE laptop stond goed, verder alles nog skryptisch.
Een 3e keer teruggeweest. Er kwam weer een collega bij, maar die mocht alleen meekijken, want degene die mij had geholpen ging zich er weer mee bemoeien en heeft nu op mijn oude laptop een groter deel teruggezet, wat het belangrijkste was, namelijk mail van mijn webshop waar alle correspondentie van mijn klanten instaan.
Van al mijn andere emailadressen is praktisch niets terug te vinden. Ook via zoeken werkt het niet goed.
VRAAG: is het mogelijk dat Opslagmappen beschadigen, dus dat ik overal HERSTEL zie staan met getallen als je kopieert van ene laptop naar andere?
Want mij werd eerst gezegd dat hij niet wist hoe dit kon gebeuren. Later zei hij dat het de schuld van Windows is, want die kan niet altijd alles goed overnemen (hoe zit het dan met het origineel denk ik dan, want die had gewoon behouden moeten blijven).
Als laatste zei hij weer dat ik een te grote boekenkast had en die was ingestort, wel door zijn vingers en niet door mijzelf.
Dus nu even niet graag alleen antwoorden hoe ik het beter had kunnen doen, dat is voor later. Maar het gaat wel om 12.000 mails, een archief waar ik alle standaard teksten aan klanten, aanmeldingen van groepen en correspondentie inzet om die snel op te zoeken en dat heeft bij mij de afgelopen 7 jaar altijd goed gewerkt. Ik was intussen al een keer van computer veranderd alleen had ik toen nog niet zo'n groot bestand als nu.
Wie weet dit? Alvast hartelijk dank.
 
Dat is vette pech

Wat ik mij af vraag is of de oude laptop nog werkt.
Als daar WLM het nog doet is het wel te redden. (maar denk uit de vraag op te maken, dat er iets mis is gegaan)
Het is dan wel nodig om het handmatig te doen, maar zo moeilijk is dat niet.
Ook al je contacten zijn dan nog over te zetten.

Hoor het wel als je daarbij hulp nodig hebt.
Maar zonder de originele oude mappen wordt het erg lastig.

P.S. wat een goedkope smoes om Windows de schuld te geven.
  1. Heb je een bachup van je opslag mappen
  2. Waren die verplaatst ?
Zo ja dan zou het nog kunnen lukken.
 
Laatst bewerkt:
Al mijn contacten zijn in tact. WLM werkt ook goed. Het gaat alleen om mijn opslagmappen.
Mijn man heeft een backup gemaakt van de oude laptop die op Windows 7 staat en wil die op de nieuwe zetten met Windows 10.
Heb jij een suggestie hoe dat te doen zonder weer die gekke codes te zien? Dat hebben wij een aantal jaren geleden ook gehad toen ik van versie veranderde, alleen had ik toen nog geen professionele webshop en zo veel mail.
De Computershop had ze niet verplaatst, maar de opslagmappen had hij helemaal niet gekopieerd zei hij. Maar ze waren op mijn oude laptop wel beschadigd. Ik heb via zoeken de meeste bestanden gevonden, maar duurde soms best lang, want als er veel mail is geweest rond 1 persoon dan wil het niet zeggen dat de meest recente mail automatisch bovenaan staat.
Alvast bedankt voor je hulp zo ver.:d
 
Het proberen waard.

Als eerste moet ik je zeggen dat ik geen ervaring heb met Windows 10.
Zo zou ik niet eens weten of WLM probleemloos draait op Win 10.
Dus dat zou ik eerst proberen voor je verder gaat.
Het is van meerdere programma's bekend dat Win 10 problemen geeft.
Paul Schoone zegt dat het werkt (zie link).

Als je een intacte backup hebt van je WLM stel ik het volgende voor.
Neem een oude PC met Win7 en zet de backup terug (heb er nog wel een die je mag lenen).
Verplaats in Windows je archief mappen van WLM naar een andere partitie.
Als je veel data hebt kan dat best lang duren hoor.
Het lijkt dan dat hij niet reageert, maar zolang je de schijf ziet werken, gewoon laten gaan.

Dan het hele archief naar een externe schijf kopiëren (zal niet op een DVD passen denk ik)

Daarna heb je twee optie's
  1. De bestanden (het hele archief= de map) ergens op de nieuwe laptop zetten
    en in WLM op de Win10 machine de achief locatie wijzigen, naar de nieuwe map.
    In 7 zegt hij dan, daar staat al een archief, wilt U dit gebruiken?
  2. De bestanden in WLM importeren

Succes.
Hier nog even een link naar extra uitleg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan