• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppelen cellen voor berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hope2

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
21
Ik heb in het tabblad 'Blad1' een aantal producten geplaatst met daarnaast enkele waarden.
1.PNG
Nu heb ik op tabblad 'Blad2' een keuzelijst gemaakt voor het product via gegevensvalidatie (verwijzend naar Blad1).
2.PNG
Om bv het aantal kcal uit te rekenen heb ik gebruik gemaakt van een formule.
3.PNG
Nu zou ik graag willen dat als je een ander product kiest uit de keuzelijst, dat de overeenkomstige waarden gebruikt worden. Wat nu niet het geval is.
Iemand die weet hoe ik dit voor elkaar krijg? Raak er zelf niet uit.
 
Hallo,

Dat wordt iets met vert.zoeken of als je office 365 gebruikt, X.ZOEKEN.
Een voorbeeldbestandje zegt meer dan fotootjes.

Mvg
Peter
 
met vert.zoeken kom je een heel eind.
Anders een voorbeeldbestandje toevoegen.
 
Als bijlage een voorbeeld bestand.
Ga zelf ook even het vertikaal zoeken uitproberen.
 

Bijlagen

  • Voeding.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 35
Voor F2:
Code:
=$C2*VERT.ZOEKEN($E2;Blad1!$B$2:$H$47;KOLOM(D2);0)/VERT.ZOEKEN($E2;Blad1!$B$2:$H$47;2;0)
Of, voor Excel 365:
Code:
=$C2*FILTER(Blad1!E$2:E$47/Blad1!$C$2:$C$47;Blad1!$B$2:$B$47=$E2;"")
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de formule. Ik ga ze vanavond even testen en ontleden.
 
De tweede is alleen voor de calorieën, voor de rest van de kolommen moet je de verwijzingen even aanpassen. Kan ook wel automatisch, maar dan wordt de formule complexer...
 
Aan allen die gereageerd hebben op mijn vraag, bedankt voor het verwijzen naar de functie vert.zoeken. Heb deze even onder de loep genomen en is inderdaad wat ik nodig heb.
@AlexCEL, bedankt voor de formule. Heb de verwijzing aangepast voor de andere velden. Hoeft niet per sé allemaal automatisch te gaan. Heb het bereik in de formule wel nog aangepast zodat ik nog verder de producten kan aanvullen en gebruiken in de keuzelijst.
Hierbij is mijn probleem opgelost.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan