koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert kombrink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
4
hoi allemaal,

ik heb 2 databases. De ene database (db1) bevat een kolom met postcodes (bijvoorbeeld AAAA 22) en de andere kolom straatnaam + huisnummer.

De andere database (db2) heeft onder andere een kolom met straatnaam + huisnummer. Probleem is dat in deze kolom veel typefouten staan en dus niet 100% overeenkomt met de kolom in de andere database. Het is de bedoeling dat de postcodes uit db1 achter de goede straatnaam + huisnummer van db2 komen.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

groetjes Bert
 
Om te beginnen moet je alle records aanpassen waarvan de match wél 100% is.
Afhankelijk van de hoeveelheid records die overblijven moet je de rest met de hand doen of kan je m.b.v. het keyword "Like" de twee tabellen koppelen. Dit werkt wel fouten in de hand.
Code:
select a.* from tabel1 a inner join b.tabel2 on a.Field1 like '*' & [b].[Field1]
Enjoy!
 
Allereerst: Thnx voor de reactie!

ik hou alleen nog duizenden records over als ik de overeenkomende records heb gedaan. De database is echt groot.

zou je kunnen zeggen wat voor fouten die LIKE functie in de hand werkt?


groet
 
als je like gebruikt dan kan je met de join
Code:
Select * from enetabel, anderetabel where 
enetabel.ID Like '?' & mid([anderetabel.ID],2)

"aap" overeenkomen met "lap" of "kap" of (gebruik je fantasie)

Succes!
 
He guus

Nogmaals bedankt voor je reactie! sorry wel voor mijn late reactie, maar ik was even met andere dingen bezig. Ik ga het nu proberen met die LIKE functie. Ik laat nog wel weten hoe het gaat!

groeten Bert
 
He Guus/jongens, bedankt voor de info tot nu toe. En weer sorry voor late reactie.

Het lukt me nu om te koppelen (wel met fouten, maar acceptabel). Het probleem is nog dat er teveel gekoppeld wordt en er dus nog extra criteria toegevoegd moeten worden. het lukt me alleen niet om die criteria toe te voegen. Het extra criteria moet zijn dat de plaats ook overeenkomt.

Tot nu toe heb ik:

Code:
SELECT Meldingen.*, Postcodes.Straatnaam 
FROM Meldingen LEFT JOIN Postcodes ON Meldingen.Straatnaam1 Like '*' & Postcodes.Straatnaam

Iemand een idee?

Groeten Bert
 
je kan altijd nog de where clause gebruiken:
WHERE plaatsnaam1 = plaatsnaam
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan