• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Koppelingen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Berichten
655
Beste allemaal,

Uiteindelijk heb ik een goed werkende sheet met veel tabbladen.
Dat flink wat formules bevat, en dat natuurlijk ook de gehele sheet langzaam maakt.

Uiteindelijk is èèn tabblad belangrijk, en wil ik de rest verwijderen.
Ik wil dus 2 sheets, 1 met alle tabbladen en een andere sheet met alleen het tabblad Facturen
zodat tabblad Facturen de gegevens haalt uit mijn volledige sheet.
Hoe kan ik op een makkelijke manier allle formules in tabblad Facturen voorzien met een verwijzing
naar de volledige sheet ? En hoe pak ik dat aan ?

Angela
 
Laatst bewerkt:
Een klein voorbeeldje zou wonderen verrichten op het aantal antwoorden dat je zou kunnen krijgen...
Ik vermoed dat je tabblad facturen een verwijzing moet maken naar alle tabs in een ander werkblad.
Deze verwijzingen zullen waarschijnlijk verwijzen naar facturen die je gemaakt hebt in het verleden?
Wat voor informatie dient er uit het tabblad gekopieerd te worden? factuurgegevens?

Ik denk dat je het snelste bent met een stukje vba code
Bijgevoegd twee sheets:

Facturen sheet (sheet met facturen)
Gegevens sheet (sheet met macro om gegevens uit de facturensheet te halen)

Als je beide sheets opend en de macro's inschakeld kan je op de knop drukken in de sheet gegevens verzamel sheet.
Nu worden de gegevens verzameld binnen de macro is aangegeven wat elk stukje code doet:

Zorg ervoor dat je ook

Application.screenupdating = false

helemaal boveninde de macro invuld als je aan de slag gaat met de macro

Bij het stukje for i kan je het aantal tabs / facuren vermelden dat je hebt.
dus als je 100 facturen hebt vul je in for i = 1 to 19

Succes
 

Bijlagen

  • Gegevens verzamel sheet.zip
    21,6 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan