• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kringverwijzingen optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandertol

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Berichten
39
In het bijgevoegde bestandje heb ik, met dank aan andere gebruikers van dit forum, voor elkaar dat als ik een X een zet een bepaalde kolom (grijs)(initieel) ik in kolom een beschrijving krijg. Nu wil ik dat als ik x zet ook het bijbehorende oppervlakte van deze gebruiksfunctie bij elkaar optelt. Het resultaat moet dan onderaan de kolom komen te staan. Hier volgt weer een percentage uit. Dit percentage gebruik ik dan weer om in de definitieve kolom de uitkomst te tonen.
Ik heb al som.als geprobeerd en ook de formule =ALS(AD3="hulpfunctie";J45@D3) maar dan krijg ik een kringverwijzing melding.

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • test_P.xlsx
    23,6 KB · Weergaven: 20
deze kolom: "bijeenkomst definitief" staat in de kruisjes tabel (er komen nooit kruisje in te staan)
haal deze buiten de kruisjes tabel. en dan is de kringverwijzing weg
als je meer uitleg wil of een nieuw bestand dan hoor ik het wel, maar ik denk dat je het wel redt.

succes
 
Dank voor je reactie maar hoe los ik dat op? alle initiële kolommen apart benoemen in de formule? is dat gewoon met + of ; teken?
grt patrick
 
patrick, door hem te verplaatsen naar de AB kolom is de kring verwijzing weg.

verder heb ik niet naar je formules gekeken ik zie delen door nul e.d. , dat was niet je vraag.
 

Bijlagen

  • test_P 2.xlsx
    23,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Super dank!

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de formule om alle niet hulpfuncties bij elkaar op te tellen. Als dus een ruimte als kantoorfunctie wordt bestempeld, dan moeten van alle ruimten het oppervlak worden opgeteld en worden weergegeven in de bijbehorende initiële kolom

Als ik het probeer lijkt het wel alsof er nog ergens een soort programmering plaats vindt. waar dit vandaan komt snap ik niet. Hierdoor telt het bestand de waarden niet goed op.
Ik heb de volgende formule geprobeerd: =Als(OF(AD3:AD42>"";SOM etc. maar dit werkt niet. Of moet ik waar nu de "" tekens staan alle gebruiksfuncties toevoegen?
 
patrick, wil je een bestand sturen waar je met de hand invult wat er uit moet komen?
 
Hoi Silvester

excuus voor mijn vertraagde reactie.

Wat mijn bestandje moet gaan doen is dat als in kolom AD b.v. "kantoorfunctie" staat, dan moeten alle waarden uit kolom C met deze kantoorfunctie bij elkaar worden opgeteld. De uitkomst moet dan worden weergegeven in kolom P rij 43.

grt Patrick
 
zie bijlage
beveiliging op meer dan 1 "x" per kolom

soms kan het handiger zijn om met de gewone celverwijzingen te werken ipv met tabelnamen.
dus niet aanvinken in Bestand>opties>formules>tabelnamen gebruiken
 

Bijlagen

  • test_P 2 (1).xlsx
    30,5 KB · Weergaven: 14
  • Schermafbeelding 2021-10-06 221916.png
    Schermafbeelding 2021-10-06 221916.png
    43,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan