• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste regel zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanrr

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
33
Bekijk bijlage invoeren vrije tekst.xlsHallo Forumgebruiker,

Ik wil een aantal regels invoeren in een excel bestand, dat elke keer een ander aantal regels heeft. Ik wil dus vanaf regel 90 (omdat er een aantal verborgen cellen tussen zitten) onderstaande macro uitvoeren. Kan dit via een macro die vanaf bv rij 90 gaat kijken of er iets in cell a90 staat, indien ja kijk in cell a91 etc. Tot hij komt bij een lege cell en daar moet dan de tekst in komen. Wie kan me daarmee helpen?

Code:
Sub tekstinvoer() ' test_invoegen Macro
ActiveWindow.SmallScroll Down:=9
    Rows("2990:3000").Select
    Range("B200").Activate
    Selection.EntireRow.Hidden = False

End Sub

Mvg
Johan
 
Laatst bewerkt:
Wil je steeds onder de laatst ingevulde regel of zitten er vanaf rij 90 ook lege regels tussen die eerst gevuld moeten worden?
 
Beste Eric,
Vanaf de onderste rij zitten er nog lege rijen, tot rij 3000. Daar zitten weer de celsamenvoegingen. Vanaf rij 90 zitten geen lege regels meer.

Gr. Johan
 
Heb ik het goed begrepen?

Code:
Sub tekstinvoer() ' test_invoegen Macro
    rij = Range("a2500").End(xlUp).Row + 1
       If rij < 91 Then rij = 91
          Rows("2990:3000").Copy Destination:=Rows(rij)
End Sub

Succes, Cobbe
 
Eerst zichtbaar maken en dan eerste lege cel selecteren?
Code:
sub tst()
Range("A90", Cells.Find(What:="*", After:=[A2990], SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlPrevious).Address).EntireRow.Hidden = False
Cells(2990, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).Select
end sub
 
Laatst bewerkt:
In 1 regel:
Code:
Sub Invullen()
Range("A90").CurrentRegion.Rows(Range("A90").CurrentRegion.Rows.Count).Offset(1, 0).Value = "TEXT"
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Eric, Cobbe, Roncancio,

Drie werkbare opties, alle werken, Bedankt !
Gr. Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan