• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Label printen per lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn257

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
73
Goedemiddag,

Kunnen jullie helpen met het volgende (zie bijlage ter ondersteuning, alle gegevens zijn fictief).

In tabblad "Te kopiëren" is complete regel 4 A t/m AQ een vaste regel. Vanaf regel 5 wordt deze gevuld met informatie. Per gevulde regel moeten er labels uit komen rollen met de informatie van de kolommen die oranje gemarkeerd zijn;
  • Project
  • Leverancier
  • Ordernr
  • PDM nummer
  • Ontvangst locatie
  • Datum
  • Aantal
  • Opmerkingen

Het aantal te printen labels is gegeven in kolom AQ. Is het mogelijk de te printen lay-out te laten zin in tabbald "Label lay-out" zodat ik hier bijvoorbeeld nog een logo bij kan doen?

Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik graag.

Groeten, Glenn
 

Bijlagen

  • Afdrukken labels.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 23
Hi gebruik hiervoor de optie Afdruk Samenvoegen in Word.

klik hier voor een uitgebreide uitleg.
(klik door naar de volgende pagina voor een lijst met Excel)
https://www.gratiscursus.be/word_2016/wordles035.html


je moet dan wel die drie lege rijen bovenaan verwijderen.
Kolomkoppen in rij 1.
data in rij 2 en verder
 
Dankjewel, maar ik zoek liever een optie binnen excel. Is dat ook mogelijk?
 
Sowieso is het in Word niet mogelijk om op basis van een specifiek veld het aantal labels te verhogen of te verlagen, dus dat gaat daar niet werken. Zelf druk ik labels af m.b.v. Access, waarin ik perfect kan stoeien met het aantal labels op basis van een veldwaarde. Of dat ook in Excel kan? Geen idee... Maar niet zo gestroomlijnd en makkelijk als in Access :).
 
waar het logo moet komen zullen we zelf maar moeten raden(de glazen bil is al een tijdje kapot) en hoe groot de labels moeten zijn is blijkbaar ook nog niet geweten.
Dat zal allemaal voor een volgende vraag zijn.

maar toch een poging gedaan.
 

Bijlagen

  • Afdrukken labels.xlsm
    39,6 KB · Weergaven: 24
Dankjewel, dit is inderdaad wat ik in gedachten had. Sorry daar had ik inderdaad niet over nagedacht :confused:. Het zal om A7 formaat gaan, het logo zou rechtsboven komen te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan