Labels toevoegen aan contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juun

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
5
Sinds kort beheer ik de contactpersonen van mijn organisatie met Microsoft Acces. Het is een vrij simpele database met daarin gegevens als Naam, Telefoonnummer, Adres etc. Als laatste kolom wil ik eigenlijk een keuzelijst met daarin verschillende labels van verschillende projecten. Zo kan ik makkelijk filteren per project en heb ik snel een overzicht welke personen bij welk project betrokken zijn.

Ik heb nu een keuzelijst kunnen toevoegen. Als ik bij de bovenste persoon echter een project kies, pakt hij deze voor de gehele kolom (alle contactpersonen). Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen, en dus per contactpersoon een apart label kan toevoegen?

Kan iemand daarnaast een korte uitleg geven hoe ik vervolgens kan filteren per project. Bij voorbaat dank!
 
Dat riekt alsof je een keuzelijst hebt gemaakt op het formulier, dat niet is gebonden aan een tabelveld. En dat moet je nog wel doen. Als je via de keuzelijst een sleutelveld genereert (eerste veld in de keuzelijst is ProjectID bijvoorbeeld) dan moet je in de tabel een Numeriek veld opnemen, al mag een tekstveld ook. En dat koppel je dus op je formulier aan de keuzelijst met invoervak.
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben nog niet echt thuis in Acces. Zou je misschien een uitgebreidere uitleg kunnen geven hoe ik zo'n sleutelveld genereer? Bvd
 
Dat hangt er een beetje vanaf waar je de projecten vandaan haalt. Ik vermoedde in eerste instantie dat je daar een aparte tabel voor gebruikt, omdat je al een keuzelijst hebt gemaakt waarin je projecten kan kiezen. Als dat zo is, en je hebt zelf geen sleutelveld aangemaakt, dan is de kans groot dat Access dat voor je gedaan heeft, want bij het maken van een tabel krijg je altijd de vraag of je een sleutelveld wilt toevoegen als je dat niet zelf aanmaakt. En goede kans dat je dan op Ja hebt geklikt. Dus dat is dan je sleutelveld!

Anders wordt het als je géén aparte tabel hebt; dan wil ik eerst weten hoe je nu aan de projecten komt.
 
Ik heb in de ontwerpweergave gekozen voor het ontwerpen van een keuzelijst. Vervolgens heb ik in de wizard gekozen voor ´De waarden zullen worden getypt.´ Vervolgens heb ik in de kolom de verschillende projecten onder elkaar gezet.

Is dit niet de juiste manier?
 
Dat is prima; als de waarden in de keuzelijst verder niet of nauwelijks zullen veranderen vind ik dat een prima optie. Dus dan is nu nog de vraag: heb je de keuzelijst wel gekoppeld aan eentabelveld?
 
Deze waarden veranderen niet, dus dit gaat geen probleem oplossen. Ik heb deze echter niet gekoppeld aan een tabelveld. Kun je misschien uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
 
Een keuzelijst heeft (net als teksvelden) een eigenschap <Besturingselementbron>. Als deze leeg is, heb je een niet-gebonden keuzelijst of tekstvak. Hier moet je het juiste veld aan koppelen. Dat doe je door de keuzelijst met het knopje te openen, en uit de lijst met veldnamen het juiste veld te selecteren.
 
Ik heb een beetje zitten proberen met de eigenschap Besturingselementbron, krijg het echter niet voor elkaar. Is het misschien mogelijk dat ik het bestand naar je toestuur, zodat jij er naar kunt kijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan