LAN en wLAN allebei defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.
2qiy23l.png
 
Dat is te proberen maar feit is dat bedraad internet veelal meestal veel simpeler te realiseren is dan onbedraad. Wifi wil nog wel eens lastig doen tijdens de installatie. Je weet nu iig geval welke wifi adapter erin zit : de Intel.
Wat mij overigens wel opviel is dat de Wizard maar 1 giga RAM ziet, daar waar jij schreef dat er 2 aan boord is. Nu is die Wizard ook maar een tooltje dus dat kan ook een keer fout zitten. (Zo ziet de tool bij mij 'maar' 24 gig Ram daar waar er toch echt 32 giga inzit) Als jij in het configuratiescherm kiest voor 'systeem', hoeveel geïnstalleerd RAM zie je dan? Zie je daar ook maar 1 RAM, dan weet je zo goed als zeker dat 1 reepje geheugen defect is (als je er tenminste 2 van 1 giga in hebt zitten).
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen gast0225, ook al zo vroeg op? :D

Ik heb de Wifi-adapter aan de praat gekregen door de Intel driver te installeren via de link die je me gaf. Het is alleen heel bijzonder dat Windows Update beweert dat mijn PC up to date is... Dus ik kan niet de juiste drivers binnen krijgen. Ik heb nu in ieder geval weer internet. Ik zal na werk even kijken naar de laptop en de precieze specificaties.
 
Kijk dan gelijk even in datzelfde 'systeemscherm' of Windows wel geactiveerd is. Zonder activering kan het zijn dat je geen updates binnen mag / kan halen.

Heb tevens aandacht voor het feit dat Windows 7 zonder SP / updates zo lek als een mandje is. Ga dus vooral niet surfen vóórdat je iig SP1 geïnstalleerd hebt (of mogelijk was de eerste installatie reeds voorzien van SP1?) SP1 kun je trouwens los / extern downloaden en installeren, ook zonder w w w verbinding op de machien waarom het gaat.
 
Laatst bewerkt:
voordat het onnodig ingewikkeld wordt, misschien eerst eens checken op de meest voor de hand liggende problemen.
1.) kan je met andere apparaten (telefoon/tablet/tv/andere pc...) WEL verbinding maken met datzelfde netwerk, en werkt het dan wel?
2.) Heb je al een harde reset van je modem en/of router geprobeerd? Stekkers eruit, 2 minuten spanningsloos laten, stekkers er weer in?
3.) Heb je al bij je provider gecontroleerd of er mogelijk een storing is?



edit: >> hmmm..... kennelijk loopt de synchronisatie van berichten op helpmij wat achter, want ik zie nu dat ik gereageerd heb op een bericht van 3 uur geleden, en dat er intussen al een oplossing is...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan