• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lettercode optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Beste Excel professionals, Ik heb weer eens een probleem waar ik geen antwoord op heb. Ik heb een file met een blad genaamd "Data". Hierin staat in kolom J een aantal codes van werkgroepen, zoals ADM = administratie en WRG = werkgroep enz. Omdat er meer dan 25 werkgroepen zijn wil ik graag weten hoeveel leden er in een werkgroep actief zijn. Daarom heb ik een tweede blad aangemaakt genaamd "Rapport". Hierin wil ik dus het aantal leden vermelden uit blad "Data". Ik heb de volgende code gebruikt =SOMPRODUCT((TEKST(Data!$J2:$J800;"ADM"))) in de cel voor het aantal leden bij administratie. Echter geeft dit als uitkomst een 0. Wat moet ik veranderen aan de code om het aantal ADM te weten te komen? Wie zou mij kunnen helpen? Met vriendelijke groet, Corania17.
 
Dit lijkt mij niet onder 'Members Chat' thuis te horen;) Vraag de moderator even om de vraag te verplaatsen naar het Excel forum.

Ondertussen kan je dit proberen
Code:
=AANTAL.ALS(Data!J2:J800;"ADM")
 
Verplaatst van members chat naar excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan