• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lettertype Kaïti ontbreekt in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.698
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Normaal gebruik ik Calibri maar soms ook Kaïti maar plotseling ontbreekt deze in de lijst waar ik een ander lettertype en grootte kan instellen. Hoe krijg ik die terug? Excel H&S 2007.
 
Ontbreekt in mijn 2007 versie ook.
 
Heeft er wel gestaan want ik heb deze diverse malen gebruikt. Komt dat omdat ik van W7 naar W10 gegaan ben? En is er geen mogelijkheid deze terug te krijgen?
 
Als je dat toch allemaal leest ben je kotsmisselijk aan het eind en het merendeel van die Microsoftlinks werkt niet meer! Maar liefst 12 pagina's... en ook een Nederlandse vertaling helpt niet. Aan het eind weet je nog niet wat je moet doen en ik ben niet de enigste. Lees maar wat mensen daar schrijven. Het kost uren en uren en mensen zijn ten einde raad.
"Alle richtlijnen voor het terugkrijgen van dit lettertypepakket of andere informatie over de verwijdering ervan worden zeer op prijs gesteld !!"
Dat is een ware noodkreet!
Al die ingewikkelde teksten van Microsoft helpen niets! En waarom heeft MS fonts in W10 weggelaten? Alleen om 'resources' te besparen. Waar bemoeien ze zich mee en waarom zien ze niet dat ze duizenden gebruikers in diepe ellende storten!
 
Laatst bewerkt:
Het is heel simpel Senso, je krijgt bij elke windows versie een hele bak gratis fonts tot je beschikking, maar microsoft bepaald welke dat zijn, zij zijn immers degene die aan de ontwerpers ervan licentievergoedingen moeten betalen, dus dat veranderd door de tijd heen omdat fonts nauwelijks gebruikt worden of andere redenen.

Het is met windows versies niet anders dan met auto's van tijd tot tijd veranderd het uiterlijk en de onderdelen naar voortschrijding van de techniek..
Het is op zich helemaal niet zo ingewikkeld om zelf een lettertype toe te voegen.

Maar het helpt wel om de internationale spelling van het font te gebruiken om downloadpaginas te vinden.
Dus niet Kaïti maar KaiTi font. en er staat bij microsoft een keurige fontlist waar per font is te vinden in welke producten het lettertype aangeboden wordt.
https://docs.microsoft.com/nl-nl/typography/font-list/kaiti


hier een link naar een van de vele downloadsites voor het font
https://fontzone.net/font-download/kaiti

Als je liever een andere downloadsite zoekt gebruik dan kaiti font free download als zoekterm in google en je krijgt meerdere opties.


Met hulp van deze pagina zou het installeren moeten lukken
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/314960/how-to-install-or-remove-a-font-in-windows


succes..
 
Laatst bewerkt:
@Senso
Ik wist niet dat je chinees sprak.
 
"Met alle Chinezen maar niet met den dezen?”
Simpel zoeken naar Kaïti Fonts en downloaden zonder Coronavirus.:d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan