Licentie outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

snomis67

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
5
Ik kocht een nieuwe PC. Met daarbij het Office 2016 pakket voor thuisgebruiker en studenten.
Stom maar ik kwam er later pas achter dat daar geen outlook op zit.

Dus ik schafte online een open licentie aan voor alleen outlook.\

Na veel gepuzzel kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar om het programma te downloaden via het Microsoft Volume License Center :mad:
De installatie ging helaas niet door omdat er reeds een "klik en klaar" versie van Office 2016 op mijn PC is geïnstalleerd.
En dat gaat niet samen......

Vette PECH, of kan ik hier nog iets mee?
 
neen, gaat imho niet lukken deze samen te draaien ... mocht het wel mogelijk zijn lees ik graag mee, heb het ook al geprobeerd.
 
dus als ik het goed lees zit er standaard een office pakket op, compleet.
Daarna heb jij het studenten pakket erop gezet.
En nu wil je outlook installeren.

lees ik dat goed?
 
dus als ik het goed lees zit er standaard een office pakket op, compleet.
Daarna heb jij het studenten pakket erop gezet.
En nu wil je outlook installeren.

lees ik dat goed?

er zat standaard een studentenpakket op denk ik ...
 
En als je op een schoon systeem eerst Outlook installeert (dat moet kunnen.) en dan Office home/students?
 
En als je op een schoon systeem eerst Outlook installeert (dat moet kunnen.) en dan Office home/students?

zou kunnen lukken, maar dat is zéér veel werk ....
Dan zou ik nog eerder de overstap maken naar thunderbird.
 
Als er standaard een studentenpakket op zit dan zal daar ook een licentie voor gekocht moeten worden.
maar laat de TS eerst eens reageren.
 
@all, Nee, er zat niet standaard een Office pakket op. Ik heb er Office 2016 voor thuisgebruiker en Studenten bij gekocht en zelf geïnstalleerd.
Maarrrr, daar zit dus geen outlook bij. Dit zit wel op de versie voor Thuisgebruik en Zelfstandigen, die ik dus beter had kunnen kopen.

Ik dacht even handig te zijn en een open licentie te kopen voor alleen outlook 2016.
Maar er wordt nergens vermeld dat dat niet combineert met de versie Office 2016 die ik er reeds op heb geïnstalleerd.
 
En als je op een schoon systeem eerst Outlook installeert (dat moet kunnen.) en dan Office home/students?
Maar daarom deze vraag.. als er geen Office op het systeem zit noet je jouw nieuwe Outlook wel kunnen installeren...
maar: kun je dan vervolgens nog dat type office installeren...?
Dat het andersom niet lijkt te gaan weten we wel... is immers jouw probleem...

En?????
 
Dus even voor de duidelijkheid. Ik zou dan Office volledig moeten verwijderen vanuit configuratiescherm.
Dan Outlook er eerst op zetten. En daarna office er opnieuw op installeren.???
Ben toch bang dat ik dan weer dat conflict krijg......
Maar toch proberen???
 
Ja...goed begrepen...
Nog mooier.. ga terug naar het herstel punt voor de office installatie.
Nog beter zelfs: schone installatie... er mag nl geen enkele rest meer zijn van een office installatie anders wordt het zeker geweigerd....

Tja... als je nu al accepteert dat het niet werkt .. gooi je de prijs van Outlook weg... kans dat je die verkopen kunt .. lijkt me klein.
 
Laatst bewerkt:
Oké André,
Ik heb je advies opgevolgd. Via een hulpprogramma o15ctrremove het volledige office 2016 verwijderd.
Outlook 2016 geïnstalleerd en ik kreeg het zelfs voor elkaar mijn volledige agenda daar te importeren :thumb:
Maaar zoals ik al verwachtte kreeg ik dezelfde melding toen ik Office 2016 weer probeerde te installeren :eek:

Dus nog geen stap verder.....
 
Jammer... andersom gaat dus ook niet...
Outlook laat zich iig wel installeren daar lag het niet aan.
Prima uitgevoerd overigens... maar het resultaat niet als gewenst.

Tja ...toch een andere mail client?

Wel vreemd deze kezue van MS, je kunt dus geen Outlook na-installeren of zo bj dit pakket.
Een grijze keuze zou zijn: leen in de buurt een DVD met een Office versie die compatible is en installeer daarvan Outlook niet. Je hebt immers alleen voor die kalere Office betaald.
Vervolgens installeer je de gekochte Outlook.
Ethisch vind ik het kunnen.... juridisch zal het wrs niet mogen.... maar jouw bedoelingen waren oprecht.

Je zou ook MS kunnen bellen of je de 2 pakketten in mag ruilen zonder meerprijs ten één pakket met Outlook erin.
Jij blij... zij een tevreden klant..... die zijn best gedaan heeft om het eerst via een nette oplossing te doen, maar buiten zijn toedoen geen oplossing kreeg...
Toch? :cool:
 
Ik heb voor beide versies betaald. Dat is het zure er van.
€ 139,= voor Office 2016 en € 102.85 voor de open licentie Outlook.
Maar ik heb het inmiddels bij Microsoft neergelegd.
Bedankt toch, voor het meedenken.....
 
nog een laatste shot, heb je meerdere partities ? Probeer dan eens outlook VOLLEDIG op een andere partitie te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan