• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst genereren vanuit een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Berichten
79
Hallo forum bezoekers,

Ik heb een vraag. Ik probeer vanuit een tabel met opgave van beschikbaarheid lijstjes te generen met beschikbare personen. echter lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen. wie zou mij hierbij kunnen helpen.

wat is de bedoeling;

mensen geven hun beschikbaarheid op wanneer zij aanwezig kunnen zijn. dit verwerk ik door in een tabel 'v'tjes te plaatsen achter hun naam en onder de dagen dat ze beschikbaar zijn. Nu zou ik dus graag lijstjes krijgen wie er op maandag beschikbaar zijn en wie op dinsdag enz enz.

voor de volledigheid heb ik een voorbeeld bestandje bijgevoegd. Hopelijk kan iemand mij helpen. alvast dank.
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand 1.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 22
Als je nieuwste functies bezit.
Code:
=FILTER(B2:B6;X.ZOEKEN(K3;B2:H2;B2:H6)="v")
 
Laatst bewerkt:
Indien je geen nieuwe functie bezit
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand 1(jp).xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 20
Hoi Harry,

dankjewel. je oplossing werkt. was even zoeken uiteraard omdat mijn tabel wel wat complexer was als het voorbeeld. maar werkt super.

Jean-Paul. dankjewel voor je reactie. mogelijk dat een andere forum bezoeker nog iets heeft aan deze oplossing.


mvg Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan