• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst ontdubbelen en meteen onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

SenZuy

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
Berichten
5
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier. Na ja, na een onbesuisde topickick mijner zijds van vanmiddag. (nog maals sorry) leg ik graag mijn probleem uit:

In de topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=383147 dacht ik de oplossing gevonden te hebben maar op een 1 of andere manier werkt het niet.

Het probleem:
Ik zou graag van mijn kolom Z in kolom AA een kopie daarvan willen, echter zonder de cellen die een nul bevatten. Dus eigenlijk zoals in beginsel in topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=383147 uitgelegd wordt, maar dan met nullen i.p.v. lege cellen.

Misschien doe ik iets enorm fout, maar de formule die na mijn stommiteit vanmiddag toch nog beantwoordt werdt, werkt niet (ook niet met ctrl+shift+enter) (overigens bedankt voor de reactie). Ik kom er echt niet uit....

Alvast enorm bedankt voor de hulp!
 
Beste SenZuy,

Doe er even het bestandje bij als je wil.
 
Senzuy,

Helemaal prima zo.

Welke versie Excel gebruik je?
Excel 2003 / 2007 / Engles / Nederlands?


Engels dan wordt moet je IF gebruiken ipv ALS
 
Hoi excellers,

Ik gebruik de Nederlandse Excel 2003. Heb een bestandje toegevoegd. Welliswaar volledig uitgekleed, want anders zou hij veel te groot zijn.
In het voorbeeldje heb ik in kolom A de waarden gezet die ik in mijn sheet in kolom AA heb staan. Deze waarden heb ik gekregen door een hele berg andere formules waar eigenlijk niets mee gedaan kan (mag) worden. Alleen cellen waar nul in staan, die moeten weg. Van de over gebleven waarden (alles behalve nul dus) daar zou ik een mooi rijtje van willen hebben in kolom B (mijn sheet is dat AB) dus zonder lege regels.

Een hoop tekst, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen....

Alvast bedankt...!!
 

Bijlagen

  • forumtestfile01.xls
    24 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Zoiets dan?
 

Bijlagen

  • forumtestfile01.xls
    80,5 KB · Weergaven: 37
Hier een voorbeeld met ontdubbeling (blauwe kolom).
Heb even voor het gemak er één dubbele in gezet (rode cellen).
 

Bijlagen

  • Kopie van forumtestfile01(1).xls
    36 KB · Weergaven: 43
Ik krijg de nul ( 0 ) waarde niet weg :( heb het met een advanced filter gedaan ( macro )
 

Bijlagen

  • Kopievanforumtestfile01(1)(1).xls
    61 KB · Weergaven: 39
Geweldig al jullie reacties! Echt top!

Straks in mijn pauze ga ik meteen jullie voorbeeldjes proberen! Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes SenZuy
 
Code:
Sub tst()
  Blad1.UsedRange.Columns(1).AdvancedFilter xlFilterCopy, , Blad1.Cells(1, 5), True
End Sub
 
Hoi allemaal!

Heb alle mogelijkheden van juliie geprobeert en de eerste oplossing werktte meteen precies zoals ik bedoelde!!

Helemaal top! Heb ik weer wat minder slapeloze nachten.... Dank jullie wel voor de reacties!

Ik houd dit forum goed in de gaten, misschien kan ik nog wat bijleren!

:thumb:

Groetjes SenZuy
 
Harry , net zoals jij en ik vermoed ook snb begrijp ik het niet :rolleyes:, maar ja er zijn nu van die bepaalde dingen in het leven dat je niet mag of kan begrijpen :eek:. Ik vermoed dat TS enkel de 0 ( nul ) waarden uit haar range wilde filteren en de rest behouden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan